Αυτός είναι ο τίτλος βιβλίου 240 σελίδων του Derek Osborn από τις εκδόσεις Libri Publishing. Τίτλος πρωτοτύπου Reinventing the Post: Changing Postal Thinking. Παρακάτω παρατίθενται αποσπάσματα από το βιβλίο...
Παρά το γεγονός ότι τα ταχυδρομεία σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν ποικιλία διαφορετικών οικονομικών συνθηκών και επιχειρηματικών μοντέλων, τα περισσότερα... έρχονται αντιμέτωπα με τις ίδιες προκλήσεις από τη μείωση του όγκου αλληλογραφίας και την ανάγκη να εισέλθουν σε νέους επιχειρηματικούς τομείς. Τα συνολικά αποτελέσματα της ταχυδρομικής βιομηχανίας δείχνουν, ωστόσο, ότι οι στρατηγικές της ταχυδρομικής βιομηχανίας να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες συνθήκες μέσω της καινοτομίας και της βελτιστοποίησης των διαδικασιών, έχουν αποδώσει. Υπάρχει μια δυναμική ατζέντα για την ανάπτυξη για τον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Αυτό επιβεβαιώνεται από την καλή απόδοση των ταχυδρομικών φορέων που διαπραγματεύονται στις χρηματιστηριακές αγορές.
Πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης σημαίνει ότι τα ταχυδρομεία μεγιστοποιούν την αξία των υφιστάμενων υπηρεσιών – από τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών και την αύξηση της αποτελεσματικότητας – αλλά και επενδύουν σε νέους επιχειρηματικούς τομείς. Για να υλοποιηθεί αυτό, τα ταχυδρομεία θα πρέπει να έχουν αρκετή ευελιξία ώστε να προσαρμόσουν τις διαδικασίες τους και να αναπτύξουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα.
Βελτιστοποίηση διαδικασιών και διαφοροποίηση οδηγούν σε συνολική αύξηση εσόδων
Τα συνολικά έσοδα της ταχυδρομικής βιομηχανίας ανήλθαν σε € 422,6 δις το 2012, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,9%, παρά τη συνεχιζόμενη μείωση του όγκου αλληλογραφίας. Τα έσοδα από την αλληλογραφία μειώθηκαν κατά € 1,59 δις, ενώ τα συνδυασμένα έσοδα από δέματα και express αλληλογραφία, τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και τα logistics και τις μεταφορών αυξήθηκαν κατά € 8,4 δις. Με αύξηση εσόδων 6,4% τα δέματα και η express αλληλογραφία αποτέλεσαν την κύρια κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης για τα ταχυδρομεία το 2012. Ο βαθμός διαφοροποίησης των εσόδων συνέχισε να αυξάνεται για τη βιομηχανία στο σύνολό της, καθώς τα ταχυδρομεία έχουν ακολουθήσει ευκαιρίες ανάπτυξης σε άλλους βασικούς επιχειρηματικούς τομείς, κυρίως δέματα, την επείγουσα αλληλογραφία, τις ταχυδρομικές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, τα logistics και τις εμπορευματικές μεταφορές. Η διαφοροποίηση αυξήθηκε σημαντικά μεταξύ 2010 και 2012, με το μερίδιο των εσόδων του επιστολικού ταχυδρομείου να υποχωρεί στο 47,1%. (…)
Μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων των υφιστάμενων δραστηριοτήτων μέσω direct mail
Η ταχυδρομική βιομηχανία βιώνει δύσκολες στιγμές, αλλά υπάρχει μια ευκαιρία να επανατοποθετηθεί η αλληλογραφία, συνδέοντας τις σημερινές παγκόσμιες ανάγκες των καταναλωτών και καταδεικνύοντας τα οφέλη του direct mail σε online εκστρατείες μάρκετινγκ.
Πρόσφατη έρευνα μάρκετινγκ στις Ηνωμένες Πολιτείες δείχνει ότι δημιουργήθηκαν έσοδα από πωλήσεις US $ 600 δις στις ΗΠΑ από δαπάνη US $ 50 δις για direct mail το 2012. Αυτό δείχνει ότι το διαφημιστικό ταχυδρομείο έχει την καλύτερη απόδοση της επένδυσης από όλα τα μέσα ενημέρωσης και ότι, ως εκ τούτου έχει μια βασική δυναμική σε άμεσες εκστρατείες μάρκετινγκ.
Το διαφημιστικό ταχυδρομείο είναι συχνά ενσωματωμένο ως μέρος μιας εκστρατείας πολλαπλών καναλιών και έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικό σε συνδυασμό με άλλα κανάλια άμεσης εμπορίας, συμπεριλαμβανομένων των online εργαλείων. (…)
Προκλήσεις και ευκαιρίες από την ψηφιακή οικονομία
Η αύξηση της ψηφιοποίησης της οικονομίας είναι ένας από τους κύριους λόγους για τη μείωση των παραδοσιακών υπηρεσιών αλληλογραφίας. Ωστόσο, η ψηφιοποίηση είναι επίσης η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο προσφέρει στα ταχυδρομεία μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης.
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αναμφισβήτητα αναγνωρισμένη ως μία από τις σημαντικότερες τάσεις της οικονομίας τα τελευταία χρόνια, φέρνοντας σημαντικές αλλαγές στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Σε περιόδους χαμηλής οικονομικής ανάπτυξης, το ηλεκτρονικό εμπόριο θεωρείται όλο και περισσότερο ως μια σημαντική κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης και της απασχόλησης.
Οι συνολικές πωλήσεις B2C ανήλθαν σε ελαφρώς πάνω από € 1 τρις το 2013. Με πωλήσεις που ανήλθαν σε € 350 δις το 2013, η Ευρώπη ήταν η μεγαλύτερη αγορά e-Commerce και έδειξε μια μέση αύξηση από έτος σε έτος 19% σε σύγκριση με το 2012. Η Ανατολική Ευρώπη και ειδικότερα η Ρωσία έχουν εμφανίσει ρυθμούς ανάπτυξης πολύ πάνω από τον μέσο όρο (έως 35%). Οι πωλήσεις το 2013 ανήλθαν σε € 318 δις στη Βόρεια Αμερική, με ετήσιο ρυθμό αύξησης 18%.
Παρ “όλα αυτά, η πραγματική επανάσταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν στην Ασία. Η περιοχή Ασία-Ειρηνικός ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου με πωλήσεις € 338 δις το 2013, αλλά ετήσιο ποσοστό αύξησης 30% η Ασία-Ειρηνικός πρόκειται να προσπεράσει την Ευρώπη ως η μεγαλύτερη αγορά e-Commerce στην προσεχή χρόνια, και να αντιπροσωπεύει το 40% της παγκόσμιας αγοράς e-Commerce. Smartphones, κινητές ηλεκτρονικές συσκευές, αλλά και όλο και περισσότερο, κοινωνικό ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω Facebook και Twitter έχουν οδηγήσει αυτή την άνευ προηγουμένου ανάπτυξη.
Στην Κίνα, ο εμπορικός κολοσσός ηλεκτρονικής λιανικής Tmall, που διαχειρίζεται 7 εκατ. πακέτα την ημέρα, αναφέρει αύξηση 100% σε ετήσια βάση και αυτό για τα τελευταία τρία χρόνια. Η τάση στην Κίνα σήμερα είναι η ψηφιακή γενιά να αγοράζει τα πάντα online, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων οικιακής χρήσης. Η συμπεριφορά των καταναλωτών σε αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα δείχνει τις πιθανές τάσεις σε άλλες περιοχές, όπως η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική. Με την ανάδυση μιας νέας μεσαίας τάξης μέσω της αύξησης της αγοραστικής δύναμης, τις εξελισσόμενες αγοραστικές συνήθειες, την αυξανόμενη διείσδυση του internet και την εύκολη σύνδεση των συστημάτων πληρωμών, το ασιατικό μερίδιο στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου θα αυξηθεί περαιτέρω. Πώς αυτό θα επηρεάσει το παγκόσμιο τοπίο e-Commerce και πώς παγκόσμιοι ταχυδρομικοί ηγέτες θα συμμετέχουν είναι βασικά ερωτήματα.
Με την αναμενόμενη αύξηση άνω του 10% ετησίως, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να αποτελεί ένα ανεκμετάλλευτο δυναμικό για τον ταχυδρομικό τομέα. Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ιδιαίτερα δυναμική και χαρακτηρίζεται από την ταχεία εμφάνιση νέων επιχειρηματικών μοντέλων και παικτών που κινούνται πάνω και κάτω στην αλυσίδα αξίας. Τα ταχυδρομεία βρίσκονται στην καλύτερη θέση για να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά θα πρέπει να συνεχίσουν να καινοτομούν ώστε να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και e-πωλητών και να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν με επιτυχία στην αγορά. Εμπόδια εξακολουθούν να εμποδίζουν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την διασυνοριακή πώληση. Η αντιμετώπισή τους θα μπορούσε να ενισχύσει το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο έως και 75% μέχρι το 2020.
Ο ανταγωνισμός στην αγορά διανομής προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου είναι σκληρός και πιέζει τα ταχυδρομεία για συνεχή καινοτομία και ανάπτυξη νέων προσφορών. Οι μεγάλοι διεθνείς e-λιανοπωλητές επενδύουν στα δικά τους μοντέλα παράδοσης, όπως τα σημεία παραλαβής και τις θυρίδες δεμάτων, καθώς και τις τοπικές αποθήκες, οι οποίες μειώνουν την ανάγκη για διασυνοριακή παράδοση. Πράκτορες μεταφορών εμπορευμάτων και εταιρίες διανομής συνεργάζονται με μεγάλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου για να προσφέρουν διεθνείς παραδόσεις με συνδυασμένες εγχώριες παραδόσεις. Προσφέρουν την φόρτωση, τη μεταφορά και τον εκτελωνισμό. Ενεργούν ως μεσάζων μεταξύ του e-λιανοπωλητή και του παρόχου υπηρεσιών διανομής, μετατρέποντας την διανομή σε αγαθό, ενώ ασκούν πίεση στις τιμές.
Με την ανάπτυξη της αγοράς, οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο την ευκολία και την ταχύτητα. Σε αυτό το πλαίσιο, η στροφή παρατηρείται από την παράδοση στη συλλογή, με την ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων για την κατ” οίκον διανομή, όπως τα σημεία περισυλλογής, δίκτυα ή ντουλάπια δεμάτων. Αυτή είναι μια τάση που οι ταχυδρομικοί φορείς έχουν ενεργά αγκαλιάσει τα τελευταία χρόνια, και συγκεκριμένα επενδύοντας στα δικά τους δίκτυα θυρίδων δεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των Deutsche Post DHL, Le Groupe La Poste, BPOST και Swiss Post.(…)
Προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως οι δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου και να ανταποκριθεί καλύτερα στις ανάγκες των e-εμπόρων λιανικής πώλησης – και ιδίως τις ΜΜΕ – τα ταχυδρομεία έχουν ως στόχο να δραστηριοποιηθούν σε όλη την αλυσίδα αξίας του ηλεκτρονικού εμπορίου από την προμήθεια, την ανάπτυξη ιστοσελίδας και την εμπορία, τη μεταφορά , τον εκτελωνισμό, την πληρωμή, την παράδοση, την επιστροφή και την εξυπηρέτηση των πελατών. Αρκετοί φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών έχουν ξεκινήσει στρατηγικές προς αυτή την κατεύθυνση.
Όταν πρόκειται για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, οι έρευνες δείχνουν ότι η έλλειψη συνεπούς προβολής, επιλογών παράδοσης και οι πολύπλοκες επιστροφές εμποδίζουν τους καταναλωτές και τους λιανοπωλητές από τις online αγορές και πωλήσεις. Με ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών για τη διασυνοριακή παρακολούθηση και μια αξιόπιστη υπηρεσία παράδοσης διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου, τα ταχυδρομεία μπορεί να γίνει πιο ανταγωνιστικά στην διασυνοριακή αγορά.
Η επίτευξη του στόχου αυτού θα είναι δυνατή μόνο μέσω της μεγαλύτερης ολοκλήρωσης και της διαλειτουργικότητας των ταχυδρομικών δικτύων. Η IPC, ως ο κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών τεχνικής φύσεως για τα ταχυδρομεία σε όλο τον κόσμο, παίζει έναν υποστηρικτικό ρόλο με την δημιουργία τεχνικών και επιχειρησιακών λύσεων που θα επιτρέψουν τη διασύνδεση των ταχυδρομικών δικτύων και την περαιτέρω προώθηση του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου.
Συμπέρασμα
Η ταχυδρομική βιομηχανία έχει υποστεί ριζικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, αποδεικνύοντας την ικανότητά της να προσαρμοστεί στις νέες πραγματικότητες με την υπεράσπιση των υφιστάμενων δραστηριοτήτων και την είσοδό της σε νέες περιοχές. Η ταχυδρομική βιομηχανία φτάνει τώρα σε ένα νέο μοναδικό ορόσημο. Η μέση συνεισφορά της αλληλογραφίας με τα έσοδα των ταχυδρομικών ομίλων είναι τώρα κάτω από το 50% και οι πολλές ταχυδρομικές εταιρείες φτάνουν το κρίσιμο σημείο στο οποίο άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως η διανομή προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, θα ξεπεράσει την αλληλογραφία από την άποψη των εσόδων. Ένας τέτοιος μετασχηματισμός θα έχει όχι μόνο συνέπειες για την οργάνωση, τα επιχειρηματικά μοντέλα και το εργατικό δυναμικό των ταχυδρομείων, αλλά και για την ταυτότητά τους. Η εγγύτητα με τους ανθρώπους, ειδικά σε αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές, μέσω της παράδοσης αλληλογραφίας έχει σφυρηλατήσει την ταχυδρομική ταυτότητα και ήταν ανέκαθεν ένα από τα βασικά περιουσιακά στοιχεία των ταχυδρομείων σε όλο και πιο ανταγωνιστικές αγορές. Τα ταχυδρομεία μπορούν να βασιστούν σε αυτή την εγγύτητα με τους πελάτες για την ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών και να οριοθετήσουν νέους ρόλους για τους εαυτούς τους, όπως υπηρεσίες παροχής βοήθειας προς τους πολίτες. Κατά συνέπεια, η βασική πρόκληση για τα ταχυδρομεία κατά τα επόμενα έτη θα είναι να διατηρήσουν την ισχυρή ταυτότητα και προβολή μεταξύ των πολιτών, συνεχίζοντας την επιτυχημένη διαφοροποίηση τους.
Ο Derek Osborn είναι ένας αναγνωρισμένος ταχυδρομικές εμπειρογνωμόνων, με πάνω από 25 χρόνια εμπειρία ανώτερη διαχείρισης στη Royal Mail και πάνω από 15 χρόνια εργασίας σε διεθνές επίπεδο σε όλο τον ταχυδρομικό κλάδο. Άλλα βιβλία του είναι The Future is in the Post, volumes 1, 2 and 3 and Reinventing the Post: Emerging Opportunities for the Postal Industry.
πηγή : IPC
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου