Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Οι φονικές κατηφόρες και οι παγίδες στην Εγνατία Οδό

Picture 0 for Έρευνα της Voria.gr: Οι φονικές κατηφόρες και οι παγίδες στην Εγνατία Οδό
Ανεπαρκή φωτισμό, κακοτεχνίες και φθορές στο οδόστρωμα της Εγνατίας Οδού καταγγέλλουν επαγγελματίες αυτοκινητιστές και οδηγοί ΙΧ. Τι απαντά η Εγνατία Οδός, θλιβερή «πρωτιά» στα θανατηφόρα για τον νευραλγικό οδικό άξονα...
Αναπόφευκτα, το τραγικό δυστύχημα που βύθισε στο πένθος τη χώρα πριν από επτά ακριβώς ημέρες επί της Εγνατίας Οδού έξω από τη Βέροια, έφερε και πάλι στο προσκήνιο μία σειρά από ερωτηματικά και... συζητήσεις περί ενδεχόμενων παραλείψεων και ελλείψεων, κακοτεχνιών, φθορών και προχειροτήτων, χρονιζόντων ή προσφάτων προβλημάτων στις νευραλγικές οδικές αρτηρίες της Ελλάδας.
 
Όλα τα παραπάνω, έρχονται στο φως με τη μορφή των καταγγελιών. Αποδέκτης τέτοιων σημαντικών καταγγελιών έγινε την τελευταία εβδομάδα η Voria.gr, είτε από επαγγελματίες αυτοκινητιστές είτε από ιδιώτες οδηγούς ΙΧ, σε ό,τι αφορά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αμφότεροι στη διέλευση της Εγνατίας Οδού.
 
 «Πρωτιά» για την Εγνατία στα θανατηφόρα
 
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Τροχαίας για τα θανατηφόρα δυστυχήματα στην Εγνατία Οδό, την περίοδο από το 2011 έως το α’ εξάμηνο του 2014, δίχως, δηλαδή, να συμπεριλαμβάνονται τα 5 θύματα της ανείπωτης τραγωδίας στη Βέροια.
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας για τη συγκεκριμένη περίοδο, στην Εγνατία Οδό σημειώθηκαν συνολικά 68 θανατηφόρα τροχαία όταν στον άλλο μεγάλο οδικό άξονα της χώρας την Ε.Ο. Αθηνών - Θεσσαλονίκης το ίδιο διάστημα καταγράφηκαν 62 θανατηφόρα τροχαία.
 
Κίνδυνος από κακοτεχνίες, μόλις έξω από τη Θεσσαλονίκη
 
Crash test στις… αναρτήσεις του μπορεί να κάνει ένα φορτηγό αυτοκίνητο στο κομμάτι της Εγνατίας Οδού από την Ιωνία έως το Καλοχώρι, λίγο πριν τη συμβολή με την ΠΑΘΕ, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Βορείου Ελλάδος (ΟΦΑΒΕ), Οδυσσέα Χαλκίδη.
 
«Εδώ και τρεις - τέσσερις μήνες, το γραναζωτό οδόστρωμα με το οποίο αντικατέστησε το προηγούμενο η εταιρεία, είναι ό,τι χειρότερο έχει κατασκευαστεί ποτέ σε ασφαλτοτάπητα», επισημαίνει στη Voria.gr  ο κ. Χαλκίδης και συμπληρώνει δηκτικά: «Εάν αυτό το αντιλαμβάνονταν οι Σουηδοί της Volvo και της Scania, θα έφερναν εδώ τα οχήματα ούτως ώστε αργότερα να δημιουργήσουν τα φορτηγά με τις καλύτερες αναρτήσεις στον κόσμο».
 
«Αναγκαστικά κυκλοφορούμε στη μεσαία λωρίδα, καμιά φορά ακόμη και στην ταχείας διέλευσης, δημιουργώντας έτσι τεράστιο πρόβλημα ασφαλείας για τα επερχόμενα ΙΧ», προσθέτει και επισημαίνει πως επί του ζητήματος στο διάστημα των τελευταίων 2,5 μηνών έχουν αποσταλεί τρεις έγγραφες διαμαρτυρίες από την Ομοσπονδία, ωστόσο «η Εγνατία εξακολουθεί να  κωφεύει».
 
Ανεπαρκής φωτισμός
Ελλιπή φωτισμό, έως και ανύπαρκτο, σε πολλούς Χώρους Στάθμευσης και Αναψυχής (ΧΣΑ) επί της Εγνατίας Οδού, ιδιαίτερα σε αυτά κοντά σε Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή, εντοπίζουν καθημερινά οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Όπως αναφέρουν στη Voria.gr, οι συνθήκες για την ολιγόλεπτη ξεκούραση ή τη διανυκτέρευση είναι «ακατάλληλες» και η έλλειψη στοιχειώδους φωτισμού στα σημεία είναι επισφαλής για την επαγρύπνησή τους κατά τη διάρκεια συνέχισης του ταξιδιού τους.
 
Επιπρόσθετα, οι οδηγοί φορτηγών επισημαίνουν την ανά τακτά διαστήματα ανεπάρκεια φωτισμού, σε όλο το μήκος του οδικού άξονα, ενώ υποστηρίζουν πως δεν αρκούν οι υπάρχοντες ΧΣΑ, φέρνοντας ως παράδειγμα το κομμάτι της Εγνατίας αμέσως μετά τα διόδια του Προφήτη. Υπενθυμίζουν, τέλος, τη χρόνια απουσία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), στο σύνολο, σχεδόν, της αρτηρίας, καθώς, στα περίπου 670 χλμ που καλύπτει, μόνον ένας βρίσκεται σε λειτουργία, αυτός στον Πλάτανο Ημαθίας.
 
Ελλιπή φωτισμό, όμως, καταγγέλλει και ιδιώτης οδηγός ΙΧ, ο αναγνώστης της Voria, Ηλίας Αλτιντζής, τονίζοντας πως οι λάμπες στις επικίνδυνες στροφές πριν και μετά το ύψος της Καβάλας για πολλά χιλιόμετρα δεν λειτουργούν, με αποτέλεσμα η οδήγηση να διεξάγεται μετά μεγάλης δυσκολίας στο σημείο.
 
«Φονικές οι κατηφόρες σε Βέροια, Ιωάννινα και Ηγουμενίτσα»
Άκρως επικίνδυνες για την ασφαλή κατάβαση των φορτηγών είναι οι μεγάλων αποστάσεων καταβάσεις της Εγνατίας Οδού προς Βέροια, Ιωάννινα και μετά την Παραμυθιά, στην κάθοδο προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, εκτιμά από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης.
 
«Μετά από τέτοιες καταβάσεις, πολλών χιλιομέτρων, με ένα φορτίο της τάξης των 40 τόνων, τα φρένα δεν υπακούν, έχουν υπερθερμανθεί και οι προσπάθειες που καταβάλουν οι αυτοκινητιστές ώστε να ανταποκριθούν στον έλεγχο του οχήματός τους είναι άξιες συγχαρητηρίων», σημειώνει στη Voria.gr o κ. Κενανίδης, τονίζοντας, παράλληλα, πως η έλλειψη εμπειρίας και γνώσης του οδοστρώματος στις προαναφερθείσες περιοχές μπορεί εύκολα να αποβεί μοιραία. 
 
«Είναι πολύ σημαντικό που δεν έχουμε θρηνήσει κι άλλα θύματα με τόσο μεγάλες καταβάσεις», συμπληρώνει, με αφορμή την τραγική κατάληξη της καραμπόλας στη Βέροια.
 
Πώς τα υπεραστικά λεωφορεία αυξάνουν την επικινδυνότητα
 
«Εγκληματική» για τους επερχόμενους οδηγούς φορτηγών χαρακτηρίζει τη διαδικασία αποβίβασης και επιβίβασης στα υπεραστικά λεωφορεία επί της Εγνατίας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Βορείου Ελλάδος (ΟΦΑΒΕ), Δημήτρης Παντελίδης.
 
«Είναι υποχρεωμένοι οι οδηγοί των ΚΤΕΛ να εισέρχονται στους κάθετους άξονες και να παραλαμβάνουν τους επιβάτες, όχι να σταματούν μπροστά στους κόμβους και όπου βολεύει το άτομο που θέλει να αποβιβαστεί», διευκρινίζει στη Voria.gr ο κ. Παντελίδης και καταγγέλλει πως τα παραπάνω συμβαίνουν «στο βωμό της εξοικονόμησης καυσίμου και χρόνου». 
 
Τι απαντά η Εγνατία Οδός
 
Κανένα πρόβλημα με το φωτισμό επί της οδού αλλά και στους ΧΣΑ της Αλεξανδρούπολης και της Κομοτηνής δεν υπάρχει πλέον, όπως ανέφερε στη Voria.gr ο υπεύθυνος εκμετάλλευσης και συντήρησης της Εγνατίας Οδού, Μιλτιάδης Μπούγαλης.
 
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα όποια προβλήματα παρουσιάστηκαν ανά περιπτώσεις κατά το παρελθόν, δημιουργήθηκαν λόγω εκτεταμένων κλοπών των καλωδίων χαλκού. «Πάνω από το 50% των καλωδίων ολόκληρου του άξονα είχε κλαπεί. Εδώ και ένα χρόνο έχει ξεκινήσει η αντικατάστασή τους με καλώδια αλουμινίου, πιθανώς πρόκειται για κάποια από τα ελάχιστα σημεία όπου τα καλώδια δεν έχουν ακόμη αντικατασταθεί», είπε. 
 
Σε ό,τι αφορά τις αναφορές για επικίνδυνο οδόστρωμα από την Ιωνίας έως το Καλοχώρι, ο διευθυντής περιφερειακής υπηρεσίας Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Παρδάλης τονίζει πως οι διαδικασίες αποκατάστασης της ομαλότητας του ασφαλτοτάπητα έχουν ήδη ξεκινήσει από τις αρχές Σεπτεμβρίου και ότι εμπόδιο στην άμεση ολοκλήρωση των έργων στάθηκαν οι αντίξοες καιρικές συνθήκες.
 
«Αποκαταστάθηκε ήδη η ομαλότητα σε ένα κομμάτι περίπου 500 μέτρων, ωστόσο οι συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις ανέστειλαν το έργο», επισήμανε στη Voria.gr ο κ. Παρδάλης, και κατέληξε λέγοντας πως από τη Δευτέρα (13/10), εφόσον ο καιρός το επιτρέψει, οι εργασίες θα συνεχιστούν και αναμένεται να ολοκληρωθούν την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου.
 
Έρευνα της Voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου