Μεγαλύτερο μερίδιο εμπορευματικών μεταφορών διεκδικεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μέχρι στιγμής υλοποιεί σημαντικές συμφωνίες με ελληνικές και διεθνείς εταιρείες που αντιστοιχούν στο έργο πάνω από 15.000 φορτηγών ετησίως.
Μόνο η συμφωνία με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, για τη μεταφορά της παραγωγής τεύτλων από την Ορεστιάδα και τη Λάρισα στο Πλατύ Ημαθίας, όπου θα διατηρηθεί το μοναδικό εργοστάσιο της εταιρείας, αν και θα διαρκέσει μόνο το διάστημα Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου έχει αντικαταστήσει τις διαδρομές περίπου 10.000 φορτηγών στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Ειδικότερα κάθε μέρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στέλνει τρία τρένα από την Ορεστιάδα στο Πλατύ και τέσσερα τρένα από τη Λάρισα στο Πλατύ. Από τη συμφωνία αυτή η ετήσια εξοικονόμηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης είναι περίπου 2 εκατ. ευρώ, καθώς για το σύνολο της μεταφοράς το κόστος με φορτηγά ανερχόταν σε 5 εκατ. ευρω, ενώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ το κόστος δεν ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ.
Μερίδιο 10%Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γνωρίζοντας τις διεθνείς πρακτικές που θέλουν τα εμπορευματικά δρομολόγια να φέρνουν κέρδη στις σιδηροδρομικές εταιρείες, σε αντίθεση με τα επιβατικά, προσανατολίζεται στην προσπάθεια να αντλήσει ποσοστό μεγαλύτερο από το 10% του μεριδίου αγοράς του οδικού μεταφορικού έργου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, έναντι 3% που διατηρούσε μέχρι πέρσι. Στον συγκεκριμένο μάλιστα άξονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διακινεί φορτίο ανάλογο των 60 φορτηγών ημερησίως, από τα συνολικά 600 που υπολογίζεται ότι ταξιδεύουν καθημερινά από και προς τη Θεσσαλονίκη.
Το πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής διακίνησης των προϊόντων έγκειται στο ότι παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς του εμπορεύματος στο λιμάνι του Πειραιά, μετά και την ολοκλήρωση της γραμμής που συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο (λιμάνι Πειραιά). Παράλληλα, οι βιομηχανίες έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακάμψουν τις οδικές συγκοινωνίες (φορτηγά) και να επιλέξουν το τρένο μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απ' όπου μπορούν να συνεχίσουν τα εμπορεύματα τη διαδρομή τους μέσω θαλάσσης για τον τελικό τους προορισμό.Επίσης, οι συμφωνίες με Cosco, ΖΤΕ, Sony και HP έχουν δώσει «ανάσα» στο οδικό δίκτυο καθώς ξεπερνούν τα 5.000 τρένα ετησίως
Είναι ενδεικτικό ότι το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων με το τρένο διαμορφώνεται, στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, στα 260 ευρώ, ενώ η χρήση φορτηγών για την οδική μεταφορά εκτινάσσει πλέον το κόστος στα 500 ευρώ, κυρίως λόγω της ενισχυμένης τιμής καυσίμων και διοδίων.
Για το λόγο αυτό οι ενδιαφερόμενες εταιρείες αυξάνονται συνεχώς, όπως επισημαίνουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκτιμούν ότι όσο περνά ο καιρός θα ενισχύεται η ζήτηση για εμπορευματικά σιδηροδρομικά δρομολόγια.
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου