Κυριακή 27 Απριλίου 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ κ. Κωστής Μελαχροινός.

Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ κ. Κωστής Μελαχροινός περιγράφει την σημερινή εικόνα των Ελληνικών Ταχυδρομείων αλλά και την προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία χρόνια από όλους τους εργαζόμενους για τον εκσυγχρονισμό και την αναδιοργάνωση της εταιρείας. Αναλύει τις νέες υπηρεσίες και τα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών και ... της ψηφιακής σημερινής εποχής, ενώ αναδεικνύει και τον κοινωνικό ρόλο των ΕΛΤΑ ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί σε απόλυτο, όπως χαρακτηριστικά ο ίδιος αναφέρει, βαθμό με την ανταγωνιστική λειτουργία του ομίλου    

ΧΡΗΜΑ_Κύριε Μελαχροινέ δώστε μας με λίγα λόγια την εικόνα των ΕΛΤΑ σήμερα. Περιγράψτε μας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει, το προσωπικό , τις εγκαταστάσεις, το ιστορικό

ΚΩΣΤΗΣ ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΟΣ_Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν ιστορία 185 χρόνων και η ίδρυση τους, από τον Ιωάννη Καποδίστρια συμπίπτει χρονικά με τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους. Είναι το μεγαλύτερο δίκτυο εξυπηρέτησης της χώρας, το οποίο αποτελεί κρίκο της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Αλυσίδας, το μεγαλύτερου, δηλαδή, φυσικού δικτύου στον πλανήτη. 

Τα ΕΛΤΑ πέραν των Ταχυδρομικών Υπηρεσιών που προσφέρουν ως Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ), παρέχουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες καθώς και Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) και αυτή την στιγμή είναι ο μοναδικός φορέας που παράγει αξίες. Αναφέρομαι φυσικά στην έκδοση των γραμματοσήμων και, για να γίνει απολύτως κατανοητό, σας επισημαίνω ότι με την μετάβαση της χώρας στο ενιαίο ευρωπαϊκό νόμισμα, όπου η έκδοση χρήματος είναι προϊόν υπερεθνικών οργανισμών, τα ΕΛΤΑ εκδίδουν κάθε χρόνο κατά μέσο όρο 60 εκατομμύρια γραμματόσημα που αντιστοιχούν σε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ονομαστική αξία, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων καλύπτει ταχυδρομικές ανάγκες ενώ ένα μικρότερο μέρος διατίθεται για φιλοτελικούς σκοπούς. Η έκδοση γραμματοσήμων, όπως γνωρίζετε, αποτελεί επιπλέον και πολιτιστική προσφορά. Ο ελληνικός πολιτισμός τα ήθη τα έθιμα, η Ιστορία μας και πρόσωπα που λάμπρυναν με την παρουσία τους αυτή τη χώρα έχουν αποτυπωθεί σε γραμματόσημα που ταξιδεύουν το ελληνικό πνεύμα σε όλο τον κόσμο. 

Βασικός παράγων για την ανάπτυξη των ΕΛΤΑ αποτελεί το προσωπικό της Εταιρίας, το οποίο σήμερα ανέρχεται σε 7.200 εργαζόμενους.

Οι υποδομές των ΕΛΤΑ περιλαμβάνουν, 81 Μονάδες Διανομής, 700 Ταχυδρομικά Καταστήματα και 700 περίπου Ταχυδρομικά Πρακτορεία σε ολόκληρη την επικράτεια.

Επίσης διαθέτουν 10 κέντρα διαλογής πανελλαδικά, εκ των οποίων 4 είναι πλήρως αυτοματοποιημένα καθώς επίσης  και στόλο που αποτελείται από 2.300 οχήματα.

Τα ΕΛΤΑ έχουν υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια σημαντικά έργα υποδομών για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες τους, με επενδύσεις στην παραγωγική αλυσίδα, εστιάζοντας στην αυτοματοποίηση και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ICTs).

Χ_Ποιες είναι οι οικονομικές επιδόσεις των ΕΛΤΑ τα τελευταία χρόνια? Έχετε προχωρήσει σε κάποιες ενέργειες ώστε να μειώσετε τις επιπτώσεις της κρίσης και αν ναι ποιες είναι αυτές?

Κ.Μ_Το 2013 ξεκινήσαμε μία μεγάλη προσπάθεια αλλαγών για να αντιστρέψουμε το συνολικό κλίμα της αγοράς. Προγραμματίσαμε δράσεις όπως η απλοποίηση των υπηρεσιών και η μείωση της γραφειοκρατίας, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας μέσα από ένα συνολικό πρόγραμμα αναδιοργάνωσης και εκσυγχρονισμού των δικτύων. Το επιχειρησιακό σχέδιο έχει ορίζοντα πενταετίας και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, καθώς δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τον επαναπροσδιορισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων στο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον. 

Χ_Πως αντιμετωπίζετε το σταδιακό άνοιγμα του κλάδου που επιχειρείται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια? Ποιος ο βαθμός ετοιμότητας των ΕΛΤΑ ώστε να λειτουργήσει σε μία πλήρως απελευθερωμένη εγχώρια αγορά Ταχυδρομικών υπηρεσιών? 

Κ.Μ_Το μυστικό ήταν να ανοίξουμε τις πόρτες. Να φέρουμε στα Ταχυδρομεία νέους πελάτες. Να τους προσελκύσουμε. Να χτίσουμε μία νέα σχέση από το μηδέν. Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό? Με δύο τρόπους : Την εισαγωγή νέων υπηρεσιών στα Ελληνικά Ταχυδρομεία  και την στροφή μας σε ψηφιακά προϊόντα καθώς το παραδοσιακό Ταχυδρομείο βρίσκεται σε ύφεση. Τη ριζική αναδιάρθρωση του τρόπου δουλειάς μας. Το ωράριο λειτουργίας των ΕΛΤΑ έχει αναμορφωθεί και στα καταστήματα μας σε όλη τη χώρα λειτουργούν με συνεχές ωράριο από το πρωί έως το βράδυ και για 7 ημέρες την εβδομάδα. Τα ΕΛΤΑ έχουν εκσυγχρονιστεί κι αυτό είναι μόνο η αρχή. 

Χ_Τα ΕΛΤΑ εκτός από μία ανώνυμη εταιρεία που λειτουργεί με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς επιτελεί και έναν κοινωνικό ρόλο καθώς πρέπει να καλύπτει τις ταχυδρομικές ανάγκες όλων των Ελλήνων σε κάθε γωνιά της χώρας. Σε ποιο βαθμό μπορούν να συνδυαστούν η ανταγωνιστική επιχειρηματική λειτουργία και ο κοινωνικός ρόλος των ΕΛΤΑ?

Κ.Μ_Μπορούν να συνδυαστούν σε απόλυτο βαθμό. ’λλωστε αυτό ακριβώς είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα με τις υπόλοιπες εταιρείες παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών. Εδώ και 185 χρόνια τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι η μοναδική εταιρεία που έρχεται σε επαφή με τους πολίτες στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας. Ο ταχυδρόμος αποτελεί βασικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, είναι αγαπητό πρόσωπο που «ταξιδεύει» τους καημούς, τις χαρές, τις ελπίδες της ελληνικής οικογένειας. Η κοινωνική αυτή προσφορά σε συνδυασμό με την Πολιτιστική παρακαταθήκη μέσα από την έκδοση και κυκλοφορία των γραμματοσήμων, καθιστούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ηγέτιδα δύναμη της Ταχυδρομικής αγοράς. Γι αυτό και καλλιεργούμε και σήμερα τον κοινωνικό μας χαρακτήρα και την πολιτιστική μας ευαισθησία καθώς θεωρούμε ότι αυτά είναι τα ποιοτικά πλεονεκτήματα μας. 

Χ_Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αποτελεί τα τελευταία χρόνια όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της δραστηριότητας επιχειρήσεων και ομίλων , όπως είναι τα ΕΛΤΑ. Εσείς έχετε προχωρήσει σε κάποιες δράσεις που να αφορούν στον τομέα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης?

Κ.Μ_Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στα ΕΛΤΑ είναι συνυφασμένη με τον κοινωνικό τους ρόλο. Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, μια σύγχρονη επιχείρηση, με μακρόχρονη κοινωνική παρουσία και προσφορά, αποδεικνύουν στην πράξη ότι η ανάπτυξη μέσα σε ένα ανταγωνιστικό και σύνθετο περιβάλλον, έχει ως βασικό μοχλό την εταιρική υπευθυνότητα, το κοινωνικό πρόσωπο και την επιχειρηματική ηθική.

Η ΕΚΕ στην Εταιρεία μας δεν αντιμετωπίζεται ως ενέργεια προβολής, είναι συνειδητή επιλογή και ταυτίζεται άμεσα με την εταιρική μας κουλτούρα.

Οι σημαντικότερες δράσεις ΕΚΕ κοινωνικού περιεχομένου, αφορούν την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, με τη δωρεάν αποστολή δεμάτων βοήθειας προς τους δοκιμαζόμενους κατοίκους της Κεφαλονιάς, δωρεάν μεταφορά δεμάτων τροφίμων σε συνεργασία με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και την ΕΣΗΕΑ, υποστήριξη δράσεων ευπαθών κοινωνικών ομάδων, υποστήριξη εκδηλώσεων πολιτισμού και ιστορικής μνήμης.

Όσον αφορά τις περιβαλλοντικές δράσεις τα ΕΛΤΑ συμμετείχαν στο πενταετές πανευρωπαϊκό πρόγραμμα Greenhouse Gas Reduction της PostEurop, με στόχο τη μείωση των εκπομπών του CO2, καθώς και στην υλοποίηση προγράμματος βιώσιμης περιβαλλοντικής ανάπτυξης μεταξύ των ταχυδρομικών υπηρεσιών των χωρών μελών της International Post Corporation - IPC (Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Μέτρησης και Διαχείρισης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα).

Τα ΕΛΤΑ παρέχουν και αναπτύσσουν συνεχώς την καινοτόμο υπηρεσία του ‘’Υβριδικού Ταχυδρομείου’’ η οποία συμβάλλει κυρίως στη μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από τη διακίνηση της αλληλογραφίας, αναπτύσσουν συστήματα τηλεματικής διαχείρισης του στόλου των οχημάτων τους, με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, σχεδιάζουν τη σταδιακή ανανέωση του μεταφορικού στόλου των οχημάτων, με νέας τεχνολογίας οχήματα μειωμένης εκπομπής ρύπων.

Επίσης σχεδιάζουν δράσεις ‘‘πράσινων μεταφορών’’, με την εισαγωγή ηλεκτρικών & υβριδικών οχημάτων στη διανομή & διακίνηση της αλληλογραφίας, ολοκληρωμένα προγράμματα πράσινης ανάπτυξης και ειδικότερα την εισαγωγή και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε υποδομές του ΕΛΤΑ (φωτοβολταϊκά συστήματα σε αυτοματοποιημένα κέντρα διαλογής και ακίνητα ΕΛΤΑ). Τέλος εφαρμόζουν τις πλέον εξελιγμένες τεχνικές για την ορθολογική διαχείριση υδάτινων πόρων και την εξοικονόμηση ενέργειας, στη λειτουργία του δικτύου των αυτοματοποιημένων Κέντρων Διαλογής Αλληλογραφίας, στο Κρυονέρι Αττικής, στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα.

Χ_Πρόσφατα παρουσιάσατε σε ειδική εκδήλωση τη μετάβαση από το φυσικό στο ψηφιακό ταχυδρομείο , καθώς και το πρώτο ψηφιακό γραμματόσημο. Τι σημαίνουν για τα ΕΛΤΑ αυτές οι εξελίξεις? Είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας?

Κ.Μ_Σε ένα περιβάλλον ανταγωνιστικό, σε μια αγορά απελευθερωμένη και με οξείς οικονομικές πιέσεις, τα ΕΛΤΑ επιλέγουν να επενδύσουν στο μέλλον,  σε τεχνολογικές υποδομές, υπηρεσίες και εξοπλισμούς νέας γενιάς,  με στόχο τη μετάβαση του ταχυδρομείου στην επόμενη μέρα. Το ψηφιακό ταχυδρομείο είναι πλέον ανάγκη επιτακτική και η ελληνική ταχυδρομική επιχείρηση δεν θα μπορούσε παρά να ενσωματώσει τις σύγχρονες τεχνολογικές επιταγές.  

Σε αυτό το πλαίσιο, φέτος εκδώσαμε το πρώτο ελληνικό γραμματόσημο στο οποίο απεικονίζεται γραμμωτός κώδικας τεχνολογίας δύο διαστάσεων (QRC). Και αυτό αποτελεί ένα μικρό μόνο δείγμα της ψηφιακής πορείας των Ελληνικών Ταχυδρομείων, που ενσωματώνουν σύγχρονες τεχνολογίες στο σύνολο των υπηρεσιών τους. Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί και η παρουσία στην εκδήλωση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ο οποίος εξέφρασε όχι μόνο την υποστήριξή του στις προσπάθειές όλων των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ προς την κατεύθυνση της προόδου αλλά και τη βεβαιότητά του ότι «τα ΕΛΤΑ θα απογειωθούν». 

Χ_Ετοιμάζετε νέα προϊόντα ή υπηρεσίες για τους πελάτες σας? 

Κ.Μ_Ο σχεδιασμός των ΕΛΤΑ για το νέο προϊοντικό τους χαρτοφυλάκιο κινείται σε τρείς άξονες :

Την επέκταση αλλά και διαφοροποίηση του ‘’παραδοσιακού’’ ταχυδρομικού έργου, με τη βελτίωση των χαρακτηριστικών των προϊόντων μας αλλά και τον εμπλουτισμό με νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, την ανάπτυξη στο χώρο των δεμάτων, με  την εισαγωγή νέων προϊόντων όπως το ‘’Εμπορόδεμα’’,   το απλό δέμα, το δέμα ειδικής τιμής. Παράλληλα αναπτύσσεται η νέα υπηρεσία ‘’παράδοση φαρμάκων κατ’ οίκον’’, η διακίνηση προϊόντων ειδικού χαρακτήρα όπως προϊόντα ΠΟΠ, προϊόντα ομάδων παραγωγών, εμπόρων. 

Την ανάπτυξη του  Ψηφιακού Ταχυδρομείου (e – Post) με τη δημιουργία πλατφόρμας ηλεκτρονικών υπηρεσιών, την εισαγωγή του Registered e-mail, του e-mail box, την ηλεκτρονική ταυτοποίηση, την ψηφιακή υπογραφή, την ηλεκτρονική τιμολόγηση, τη δημιουργία πλατφόρμας  e-commerce για την υποστήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων, είναι μόνο μερικές από τις καινοτόμες λύσεις προστιθέμενης αξίας που θα προσφέρονται από τα ΕΛΤΑ τα επόμενα χρόνια.

Την ανάπτυξη των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, όπου με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορικής θα παρέχουν νέες καινοτόμες ψηφιακές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, σε όλους τους πελάτες.

hrima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου