Συστάσεις προς τα κράτη - μέλη να θωρακίσουν περαιτέρω το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των διαδικτυακών αγορών, απηύθυνε χθες ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ)...
Με το δεδομένο ότι ο προβληματισμός των καταναλωτών σε θέματα ασφάλειας και ο φόβος για τα προσωπικά δεδομένα συνεχίζουν να αποθαρρύνουν το παγκόσμιο e-commerce, ο ΟΟΣΑ ζητά τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, ώστε να αντιμετωπισθούν οι νέοι κίνδυνοι που δημιουργούνται από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ο ΟΟΣΑ διαπιστώνει ότι, αν και οι καταναλωτές έλκονται σταδιακά από την άνεση και τη δυνατότητα επιλογών που προσφέρουν οι αγορές μέσω Διαδικτύου, η ασφάλεια των πληρωμών ή η νομική προσφυγή, σε περίπτωση προβλήματος, δημιουργούν επιφυλακτικότητα στο αγοραστικό κοινό.
Ο ΟΟΣΑ διαπιστώνει ότι, αν και οι καταναλωτές έλκονται σταδιακά από την άνεση και τη δυνατότητα επιλογών που προσφέρουν οι αγορές μέσω Διαδικτύου, η ασφάλεια των πληρωμών ή η νομική προσφυγή, σε περίπτωση προβλήματος, δημιουργούν επιφυλακτικότητα στο αγοραστικό κοινό.
Για παράδειγμα, αν και το 75% των καταναλωτών σε χώρες του ΟΟΣΑ έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Διαδίκτυο, μόνο ο ένας στους δύο προχώρησε σε κάποιου είδους ηλεκτρονική αγορά (το 2014). Όσοι δεν έκαναν αγορές μέσω του Διαδικτύου ανέφεραν ως κύριους λόγους το φόβο για την ασφάλεια και τα προσωπικά δεδομένα.
Στις συστάσεις του, οι οποίες δεν είναι δεσμευτικές, αλλά λειτουργούν συμβουλευτικά προς τα κράτη - μέλη, ασκώντας μια πρόσθετη πίεση για συμμόρφωση, ο ΟΟΣΑ τονίζει ότι οι πολίτες, που κάνουν ηλεκτρονικά αγορές δικαιούνται ίδιο επίπεδο προστασίας με αυτό που έχουν στις συμβατικές συναλλαγές τους. Σε αυτό το πλαίσιο, καλεί τα κράτη να συνεργασθούν με τις επιχειρηματικές και καταναλωτικές οργανώσεις, για να καθορίσουν τις αλλαγές στη νομοθεσία, που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
ΕπέκτασηΣτις συστάσεις αναφέρεται ότι οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να παρερμηνεύουν ή να αποκρύπτουν όρους και προϋποθέσεις, που είναι πιθανόν να επηρεάσουν αποφάσεις αγορών ή να προσφεύγουν σε τακτικές, όπως η απόκρυψη της ταυτότητας τους ή την τοποθεσία τους.
Σύμφωνα με το κείμενο των συστάσεων, οι εταιρείες δεν θα πρέπει να εμπλέκονται σε δόλιες πρακτικές όσον αφορά τη συγκέντρωση ή χρήση προσωπικών στοιχείων, ενώ οφείλουν να προσέχουν ιδιαίτερα την προώθηση προϊόντων τους, όταν απευθύνονται σε παιδιά ή άλλους ευάλωτους καταναλωτές.
Ο ΟΟΣΑ αναφέρει, επιπλέον, ότι θα πρέπει να υπάρχουν προβλέψεις, που θα διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές καταλαβαίνουν τους όρους και τις προϋποθέσεις σχετικά με την απόκτηση και χρήση ψηφιακού περιεχομένου, όπως των online ταινιών και μουσικής, που αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τέλος, ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μηχανισμούς, που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν εύκολα, για να λύνουν γρήγορα τις διαφορές που προκύπτουν κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους, εντός της χώρας τους ή διασυνοριακά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου