Θα ξεκινήσουν τις πωλήσεις τον Δεκέμβριο στα πλαίσια της απελευθέρωσης...
Την είσοδο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) στην αγορά Ενέργειας από τον προσεχή Δεκέμβριο ανακοίνωσε την Πέμπτη στην Αθήνα ο επικεφαλής της εταιρίας, κ. Κωστής Μελαχροινός.
Όπως τόνισε, τα ΕΛΤΑ θα γίνουν εναλλακτικός πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της σχετικής αγοράς. Ο φάκελος για αδειοδότησης θα κατατεθεί στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) εντός του Νοεμβρίου, με στόχο την έγκρισή του μέχρι τα τέλη του ίδιου μήνα, ώστε από τον Δεκέμβριο να ξεκινήσει να πουλά στους καταναλωτές.
Όπως είπε ο κ. Μελαχροινός, η εταιρία μπορεί να ανταποκριθεί στην πρόκληση καθώς διαθέτει δίκτυο 1.500 σημείων πώλησης, ενώ έχει την δυνατότητα να πουλήσει σε χαμηλότερες τιμές, λειτουργώντας προς όφελος των καταναλωτών και του ανταγωνισμού και παρέχοντας ενέργεια με ενιαίο τιμολόγιο σε ολόκληρη τη χώρα. Πάντως, ο επικεφαλής της εταιρίας δεν έδωσε περισσότερες απαντήσεις για την τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμόσει η εταιρία.
Όπως τόνισε, τα ΕΛΤΑ βλέπουν μία μεγάλη ευκαιρία στην απελευθέρωση της ενεργειακής αγοράς, καθώς η ΔΕΗ έχει την υποχρέωση μείωσης του πελατολογίου της ΔΕΗ έως το 2020.
Κριτική στην ΕΕΤΤ
Παράλληλα, άσκησε κριτική στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων, η οποία ρυθμίζει την συγκεκριμένη αγορά. «Έχουμε ρυθμιστική αρχή που ασχολείται μόνο με το outpout των δικών μας υπηρεσιών. Με το input των εναλλακτικών μέχρι σήμερα δεν έχει ασχοληθεί. Ελπίζω ότι στο μέλλον θα ασχοληθεί. Δηλαδή με τον τρόπο παραγωγής τους δικού τους προϊόντος, εργασιακές σχέσεις, απολαβές, ταμεία, χρόνους, όλο αυτό είναι γκρίζα ζώνη» είπε ο κ. Μελαχροινός.
«Ακόμη στην Ελλάδα δεν έχουμε συνεννοηθεί για το ποιο είναι το επάγγελμα, πως πιστοποιείται και ποιος δικαιούται να το ασκεί. Κατ’ ουδένα τρόπο δικαιούται ο οποιοσδήποτε χωρίς πιστοποίηση και προδιαγραφές να ασκεί ταχυδρομικό έργο»είπε και σημείωσε ότι μία σειρά από κανόνες και προϋποθέσεις για το απόρρητο των επικοινωνιών και την ποιότητα οφείλουν να εφαρμόζονται. «Η ρύθμιση πρέπει να είναι άλφα έως ωμέγα, όχι κάπα έως ωμέγα» τόνισε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, σημείωσε ότι παρόλο που η εταιρία διαθέτει ενιαίο τιμολόγιο για όλη την Ελλάδα, που επιδοτείται από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχει υποβάλει προς έγκριση διαφοροποιημένη τιμολόγια ανά περιοχής στην ΕΕΕΤ, η οποία όμως δεν έχει δώσει ποτέ απάντηση.
Ακόμη, σημείωσε ότι τα ΕΛΤΑ έχουν προσφύγει κατά της ΕΕΤΤ στα δικαστήρια σχετικά με απόφασή της σε διαγωνισμό διανομής επιστολικού ταχυδρομείου της ΕΥΔΑΠ. «Δεν αλλοιώνουμε τον ανταγωνισμό ούτε κάνουμε κατάχρηση της θέσης μας» είπε.
«Δεδομένου ότι και οι ρυθμιστικές αρχές περνούν τις δικές τους παιδικές ασθένειες και ως η μεγαλύτερη εταιρία της αγοράς επιδεικνύουμε σημαντική ανοχή μέχρι σήμερα» σχολίασε.
Επίσης, ο κ. Μελαχροινός αποκάλυψε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί ποτέ αποζημίωση στα ΕΛΤΑ για την λεγόμενη Καθολική Υπηρεσία (δηλαδή το ελάχιστο «μπουκέτο» υπηρεσιών που παρέχεται σε όλη την χώρα) την ώρα όμως όπου το δίκτυο των ΕΛΤΑ χρησιμοποιούν όλοι οι εναλλακτικοί πάροχοι.
Στα 185 εκατ. ευρώ οι οικονομικές απαιτήσεις
Ακόμη, ο επικεφαλής της εταιρίας αναφέρθηκε στο αναπτυξιακό πρόγραμμα των 52 εκατ. ευρώ για την χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) από τα ταχυδρομεία που είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά απεντάχθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, παρόλο που είχε δοθεί «πράσινο φως» από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, ως αντιστάθμισμα στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας που είχε παράσχει η εταιρία στο παρελθόν.
Για την καθυστέρηση απορρόφησης της θυγατρικής εταιρίας ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές σημείωσε ότι το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρίας έχει την αποδοχή όσων εποπτεύουν τα ΕΛΤΑ, σημειώνοντας ότι «δεν μπορώ να διανοηθώ ότι κάποιος απεύχεται την μη ενσωμάτωση των ταχυμεταφορών».
Σε σχέση με τις οικονομικές απαιτήσεις, σημείωσε ότι προσεγγίζουν τα 185 εκατ. ευρώ, υπονοώντας ότι προέρχονται από το δημόσιο, ωστόσο τόνισε ότι «ο μέτοχος του 90% δεν είναι ο οποισδήποτε κακοπληρωτής πελάτης, έχουμε συνείδηση της δημοσιονομικής συγκυρίας». Βέβαια, ο κ. Μελαχροινός αναγνώρισε ότι παρόλο που ο ισολογισμός του 2015 θα έχει κέρδη, οι υφιστάμενες απαιτήσεις επηρεάζουν την ρευστότητα των ΕΛΤΑ.
Όπως τόνισε, τα ΕΛΤΑ θα γίνουν εναλλακτικός πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της σχετικής αγοράς. Ο φάκελος για αδειοδότησης θα κατατεθεί στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) εντός του Νοεμβρίου, με στόχο την έγκρισή του μέχρι τα τέλη του ίδιου μήνα, ώστε από τον Δεκέμβριο να ξεκινήσει να πουλά στους καταναλωτές.
Όπως είπε ο κ. Μελαχροινός, η εταιρία μπορεί να ανταποκριθεί στην πρόκληση καθώς διαθέτει δίκτυο 1.500 σημείων πώλησης, ενώ έχει την δυνατότητα να πουλήσει σε χαμηλότερες τιμές, λειτουργώντας προς όφελος των καταναλωτών και του ανταγωνισμού και παρέχοντας ενέργεια με ενιαίο τιμολόγιο σε ολόκληρη τη χώρα. Πάντως, ο επικεφαλής της εταιρίας δεν έδωσε περισσότερες απαντήσεις για την τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμόσει η εταιρία.
Όπως τόνισε, τα ΕΛΤΑ βλέπουν μία μεγάλη ευκαιρία στην απελευθέρωση της ενεργειακής αγοράς, καθώς η ΔΕΗ έχει την υποχρέωση μείωσης του πελατολογίου της ΔΕΗ έως το 2020.
Κριτική στην ΕΕΤΤ
Παράλληλα, άσκησε κριτική στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων, η οποία ρυθμίζει την συγκεκριμένη αγορά. «Έχουμε ρυθμιστική αρχή που ασχολείται μόνο με το outpout των δικών μας υπηρεσιών. Με το input των εναλλακτικών μέχρι σήμερα δεν έχει ασχοληθεί. Ελπίζω ότι στο μέλλον θα ασχοληθεί. Δηλαδή με τον τρόπο παραγωγής τους δικού τους προϊόντος, εργασιακές σχέσεις, απολαβές, ταμεία, χρόνους, όλο αυτό είναι γκρίζα ζώνη» είπε ο κ. Μελαχροινός.
«Ακόμη στην Ελλάδα δεν έχουμε συνεννοηθεί για το ποιο είναι το επάγγελμα, πως πιστοποιείται και ποιος δικαιούται να το ασκεί. Κατ’ ουδένα τρόπο δικαιούται ο οποιοσδήποτε χωρίς πιστοποίηση και προδιαγραφές να ασκεί ταχυδρομικό έργο»είπε και σημείωσε ότι μία σειρά από κανόνες και προϋποθέσεις για το απόρρητο των επικοινωνιών και την ποιότητα οφείλουν να εφαρμόζονται. «Η ρύθμιση πρέπει να είναι άλφα έως ωμέγα, όχι κάπα έως ωμέγα» τόνισε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, σημείωσε ότι παρόλο που η εταιρία διαθέτει ενιαίο τιμολόγιο για όλη την Ελλάδα, που επιδοτείται από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχει υποβάλει προς έγκριση διαφοροποιημένη τιμολόγια ανά περιοχής στην ΕΕΕΤ, η οποία όμως δεν έχει δώσει ποτέ απάντηση.
Ακόμη, σημείωσε ότι τα ΕΛΤΑ έχουν προσφύγει κατά της ΕΕΤΤ στα δικαστήρια σχετικά με απόφασή της σε διαγωνισμό διανομής επιστολικού ταχυδρομείου της ΕΥΔΑΠ. «Δεν αλλοιώνουμε τον ανταγωνισμό ούτε κάνουμε κατάχρηση της θέσης μας» είπε.
«Δεδομένου ότι και οι ρυθμιστικές αρχές περνούν τις δικές τους παιδικές ασθένειες και ως η μεγαλύτερη εταιρία της αγοράς επιδεικνύουμε σημαντική ανοχή μέχρι σήμερα» σχολίασε.
Επίσης, ο κ. Μελαχροινός αποκάλυψε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί ποτέ αποζημίωση στα ΕΛΤΑ για την λεγόμενη Καθολική Υπηρεσία (δηλαδή το ελάχιστο «μπουκέτο» υπηρεσιών που παρέχεται σε όλη την χώρα) την ώρα όμως όπου το δίκτυο των ΕΛΤΑ χρησιμοποιούν όλοι οι εναλλακτικοί πάροχοι.
Στα 185 εκατ. ευρώ οι οικονομικές απαιτήσεις
Ακόμη, ο επικεφαλής της εταιρίας αναφέρθηκε στο αναπτυξιακό πρόγραμμα των 52 εκατ. ευρώ για την χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) από τα ταχυδρομεία που είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά απεντάχθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, παρόλο που είχε δοθεί «πράσινο φως» από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, ως αντιστάθμισμα στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας που είχε παράσχει η εταιρία στο παρελθόν.
Για την καθυστέρηση απορρόφησης της θυγατρικής εταιρίας ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές σημείωσε ότι το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρίας έχει την αποδοχή όσων εποπτεύουν τα ΕΛΤΑ, σημειώνοντας ότι «δεν μπορώ να διανοηθώ ότι κάποιος απεύχεται την μη ενσωμάτωση των ταχυμεταφορών».
Σε σχέση με τις οικονομικές απαιτήσεις, σημείωσε ότι προσεγγίζουν τα 185 εκατ. ευρώ, υπονοώντας ότι προέρχονται από το δημόσιο, ωστόσο τόνισε ότι «ο μέτοχος του 90% δεν είναι ο οποισδήποτε κακοπληρωτής πελάτης, έχουμε συνείδηση της δημοσιονομικής συγκυρίας». Βέβαια, ο κ. Μελαχροινός αναγνώρισε ότι παρόλο που ο ισολογισμός του 2015 θα έχει κέρδη, οι υφιστάμενες απαιτήσεις επηρεάζουν την ρευστότητα των ΕΛΤΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου