Η έκθεση της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη* Οικονομία της Πληροφορίας 2015 : Απελευθέρωση της δυναμικής του ηλεκτρονικού εμπορίου για τις αναπτυσσόμενες χώρες, λέει ότι...
το εθνικό ταχυδρομικό δίκτυο είναι ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος για τη σύνδεση όλων των πολιτών και των επιχειρήσεων στην παγκόσμια οικονομία του ηλεκτρονικού εμπορίου, ειδικά για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς εκτός αστικών περιοχών και σε υποεξυπηρετούμενες κοινότητες. Για τον Γενικό Διευθυντή της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης UPU, Bishar A. Hussein, η έκθεση υπογραμμίζει την ανάγκη τα ταχυδρομεία να ετοιμαστούν για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου από τις επιχειρήσεις προς τους καταναλωτές (B2C). Αυτό αναμένεται να διπλασιαστεί από $ 1,2 δις ΗΠΑ το 2013 σε $ 2,4 δις το 2018, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών e-Marketer. «Τα ταχυδρομεία βλέποντας τη σύνθεση της αλληλογραφίας να αλλάζει, με περισσότερα εμπορεύματα βρίσκουν τον δρόμο τους μέσω των δικτύων τους», λέει ο Hussein. «Θα πρέπει να προετοιμαστούν για αυτή την ανάπτυξη με την προσαρμογή των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, τις διαδικασίες και τις υποδομές». Ο νέος δείκτης UNCTAD επιτρέπει στις χώρες να συγκρίνουν τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου τους με εκείνες των άλλων. Εκτός από την κατ” οίκον ταχυδρομική διανομή, ο δείκτης περιλαμβάνει επίσης τη χρήση πιστωτικής κάρτας, τους ασφαλείς διακομιστές στο διαδίκτυο και τη χρήση του διαδικτύου ως βασικούς δείκτες.
Η έκθεση διαπιστώνει ότι τα ποσοστά του πληθυσμού που καλύπτονται από τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τους ασφαλείς διακομιστές διαδικτύου είναι υψηλότερα από την ατομική πρόσβαση στο Internet και τις πιστωτικές κάρτες. Επίσης, τονίζει τις σημαντικές ανισότητες όσον αφορά την πρόσβαση στην κατ” οίκον διανομή της αλληλογραφίας. «Ενώ πάνω από τις μισές χώρες καλύπτουν περισσότερο από το 90 τοις εκατό του πληθυσμού τους με κατ” οίκον ταχυδρομικές υπηρεσίες, περίπου το ένα τρίτο παρέχουν κάλυψη σε λιγότερο από το μισό του πληθυσμού τους», λέει η έκθεση. Σημαντική η καθολική πρόσβαση Ενώ μερικοί online προμηθευτές προσφέρουν τις δικές τους υπηρεσίες ταχυμεταφορών, η έκθεση αναφέρει ότι οι υπηρεσίες αυτές πρέπει να είναι οικονομικά αποδοτικές για να είναι προσβάσιμες. «Ο πολλαπλασιασμός των ιδιωτικών, κλειστών δικτύων διανομής, ενώ αρχικά παρείχαν έναν καταλύτη για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, εισάγουν παράλληλα περιορισμούς στην καθολική πρόσβαση, ιδιαίτερα στις λιγότερο αναπτυγμένες κοινότητες. Αυτό, όπου μια εθνική υποδομή όπως το ταχυδρομικό δίκτυο, είναι ιδιαίτερα σημαντικό», αναφέρει η έκθεση. Η έκθεση περιλαμβάνει, επίσης, την εφοδιαστική, τη διευκόλυνση του εμπορίου και τα παγκόσμια συστήματα διευθύνσεων και ταχυδρομικού κώδικα ως βασικούς τομείς πολιτικής που πρέπει να εξετάζονται σε κάθε εθνική στρατηγική για την προώθηση του εγχώριου και διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο Χουσεΐν λέει ότι τα ταχυδρομεία θα μπορούσαν να εξετάσουν και άλλες προκλήσεις που περιλαμβάνονται στην έκθεση της UNCTAD, όπως είναι η παροχή αποτελεσματικών και ασφαλών λύσεων πληρωμών, υποστήριξη διευκόλυνσης του εμπορίου για τις πολύ μικρές, μικρές και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, την εφοδιαστική και τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε online αγορές. Η UPU έλαβε πρόσφατα μέτρα για να βοηθήσει τα ταχυδρομεία, τους e-tailers και τους πελάτες να προετοιμαστούν για παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο, προσφέροντας ένα νέο πρόγραμμα στα μέλη της με νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου για δέματα και επιστροφές εμπορευμάτων. Μεταξύ 2011 και 2014, οι συνολικές παραδόσεις μικρών πακέτων και δεμάτων με τα ταχυδρομεία σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά περίπου 48% για να φθάσουν τα 357 εκατ. αντικείμενα. Στην Ασία και την Ωκεανία, όπου υπάρχουν περίπου 460 εκατομμύρια online αγοραστές, το μερίδιο των σχετικών εξαγωγών αυξήθηκε από 25,5 έως 32,9 τοις εκατό κατά την ίδια περίοδο, ενώ το μερίδιο των εισαγωγών αυξήθηκε σε 23,9 από 15 τοις εκατό. Στις βιομηχανικές χώρες, καθώς και στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική, περισσότερο από το ένα τρίτο των συνολικών εσόδων των ταχυδρομείων προέρχονται από τα ταχυδρομικά δέματα. Ταχεία ανάπτυξη Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD, η ταχύτερη αύξηση του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου έως το 2018 αναμένεται στην Ασία και την Ωκεανία (το μερίδιο αγοράς αναμένεται να αυξηθεί από 28 έως 37 τοις εκατό), ενώ η Μέση Ανατολή και η Αφρική θα δουν το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά να ανέλθει στο 2,5 τοις εκατό από 2,2 τοις εκατό. Το συνδυασμένο μερίδιο της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να μειωθεί στο 53 τοις εκατό από 61 τοις εκατό, προσθέτει. Η έκθεση επισημαίνει επίσης, ότι για τις περισσότερες αναπτυσσόμενες χώρες, η ενίσχυση των μεθόδων πληρωμής και παράδοσης δεμάτων είναι σημαντική για τη βελτίωση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ειδικά όταν η διείσδυση του Internet έχει φτάσει σε ένα ορισμένο όριο. Φωτογραφία: Canada Post – Μεταξύ 2011 και 2014 οι συνολικές παραδόσεις μικρών πακέτων και δεμάτων με το ταχυδρομείο σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 48% περίπου *United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD)
το εθνικό ταχυδρομικό δίκτυο είναι ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος για τη σύνδεση όλων των πολιτών και των επιχειρήσεων στην παγκόσμια οικονομία του ηλεκτρονικού εμπορίου, ειδικά για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς εκτός αστικών περιοχών και σε υποεξυπηρετούμενες κοινότητες. Για τον Γενικό Διευθυντή της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης UPU, Bishar A. Hussein, η έκθεση υπογραμμίζει την ανάγκη τα ταχυδρομεία να ετοιμαστούν για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου από τις επιχειρήσεις προς τους καταναλωτές (B2C). Αυτό αναμένεται να διπλασιαστεί από $ 1,2 δις ΗΠΑ το 2013 σε $ 2,4 δις το 2018, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών e-Marketer. «Τα ταχυδρομεία βλέποντας τη σύνθεση της αλληλογραφίας να αλλάζει, με περισσότερα εμπορεύματα βρίσκουν τον δρόμο τους μέσω των δικτύων τους», λέει ο Hussein. «Θα πρέπει να προετοιμαστούν για αυτή την ανάπτυξη με την προσαρμογή των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, τις διαδικασίες και τις υποδομές». Ο νέος δείκτης UNCTAD επιτρέπει στις χώρες να συγκρίνουν τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου τους με εκείνες των άλλων. Εκτός από την κατ” οίκον ταχυδρομική διανομή, ο δείκτης περιλαμβάνει επίσης τη χρήση πιστωτικής κάρτας, τους ασφαλείς διακομιστές στο διαδίκτυο και τη χρήση του διαδικτύου ως βασικούς δείκτες.
Η έκθεση διαπιστώνει ότι τα ποσοστά του πληθυσμού που καλύπτονται από τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τους ασφαλείς διακομιστές διαδικτύου είναι υψηλότερα από την ατομική πρόσβαση στο Internet και τις πιστωτικές κάρτες. Επίσης, τονίζει τις σημαντικές ανισότητες όσον αφορά την πρόσβαση στην κατ” οίκον διανομή της αλληλογραφίας. «Ενώ πάνω από τις μισές χώρες καλύπτουν περισσότερο από το 90 τοις εκατό του πληθυσμού τους με κατ” οίκον ταχυδρομικές υπηρεσίες, περίπου το ένα τρίτο παρέχουν κάλυψη σε λιγότερο από το μισό του πληθυσμού τους», λέει η έκθεση. Σημαντική η καθολική πρόσβαση Ενώ μερικοί online προμηθευτές προσφέρουν τις δικές τους υπηρεσίες ταχυμεταφορών, η έκθεση αναφέρει ότι οι υπηρεσίες αυτές πρέπει να είναι οικονομικά αποδοτικές για να είναι προσβάσιμες. «Ο πολλαπλασιασμός των ιδιωτικών, κλειστών δικτύων διανομής, ενώ αρχικά παρείχαν έναν καταλύτη για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, εισάγουν παράλληλα περιορισμούς στην καθολική πρόσβαση, ιδιαίτερα στις λιγότερο αναπτυγμένες κοινότητες. Αυτό, όπου μια εθνική υποδομή όπως το ταχυδρομικό δίκτυο, είναι ιδιαίτερα σημαντικό», αναφέρει η έκθεση. Η έκθεση περιλαμβάνει, επίσης, την εφοδιαστική, τη διευκόλυνση του εμπορίου και τα παγκόσμια συστήματα διευθύνσεων και ταχυδρομικού κώδικα ως βασικούς τομείς πολιτικής που πρέπει να εξετάζονται σε κάθε εθνική στρατηγική για την προώθηση του εγχώριου και διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο Χουσεΐν λέει ότι τα ταχυδρομεία θα μπορούσαν να εξετάσουν και άλλες προκλήσεις που περιλαμβάνονται στην έκθεση της UNCTAD, όπως είναι η παροχή αποτελεσματικών και ασφαλών λύσεων πληρωμών, υποστήριξη διευκόλυνσης του εμπορίου για τις πολύ μικρές, μικρές και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, την εφοδιαστική και τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε online αγορές. Η UPU έλαβε πρόσφατα μέτρα για να βοηθήσει τα ταχυδρομεία, τους e-tailers και τους πελάτες να προετοιμαστούν για παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο, προσφέροντας ένα νέο πρόγραμμα στα μέλη της με νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου για δέματα και επιστροφές εμπορευμάτων. Μεταξύ 2011 και 2014, οι συνολικές παραδόσεις μικρών πακέτων και δεμάτων με τα ταχυδρομεία σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά περίπου 48% για να φθάσουν τα 357 εκατ. αντικείμενα. Στην Ασία και την Ωκεανία, όπου υπάρχουν περίπου 460 εκατομμύρια online αγοραστές, το μερίδιο των σχετικών εξαγωγών αυξήθηκε από 25,5 έως 32,9 τοις εκατό κατά την ίδια περίοδο, ενώ το μερίδιο των εισαγωγών αυξήθηκε σε 23,9 από 15 τοις εκατό. Στις βιομηχανικές χώρες, καθώς και στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική, περισσότερο από το ένα τρίτο των συνολικών εσόδων των ταχυδρομείων προέρχονται από τα ταχυδρομικά δέματα. Ταχεία ανάπτυξη Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD, η ταχύτερη αύξηση του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου έως το 2018 αναμένεται στην Ασία και την Ωκεανία (το μερίδιο αγοράς αναμένεται να αυξηθεί από 28 έως 37 τοις εκατό), ενώ η Μέση Ανατολή και η Αφρική θα δουν το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά να ανέλθει στο 2,5 τοις εκατό από 2,2 τοις εκατό. Το συνδυασμένο μερίδιο της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να μειωθεί στο 53 τοις εκατό από 61 τοις εκατό, προσθέτει. Η έκθεση επισημαίνει επίσης, ότι για τις περισσότερες αναπτυσσόμενες χώρες, η ενίσχυση των μεθόδων πληρωμής και παράδοσης δεμάτων είναι σημαντική για τη βελτίωση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ειδικά όταν η διείσδυση του Internet έχει φτάσει σε ένα ορισμένο όριο. Φωτογραφία: Canada Post – Μεταξύ 2011 και 2014 οι συνολικές παραδόσεις μικρών πακέτων και δεμάτων με το ταχυδρομείο σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 48% περίπου *United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD)
πηγή : UPU
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου