Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:
ΕΡ: Πως καταφέρατε με περιορισμένα έσοδα, μειωμένο τζίρο να περιορίζετε τις ζημιές;
ΑΠ: Είναι μια δύσκολη άσκηση με ευτυχές αποτέλεσμα. Η διαδικασία της αναδιοργάνωσης είναι συνεχής και οι συμβαλλόμενοι εταίροι έχουν συνείδηση των αντικειμενικών συνθηκών και επιδεικνύουν το αντίστοιχο πνεύμα ευαισθησίας στις καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε. Αναφέρομαι και στη Διοίκηση και στους Εργαζόμενους.
ΕΡ: Υπάρχει πλάνο ώστε να «γυρίσουν» οι ζημιές σε κάποια φάση; Μεσοπρόθεσμα;
ΑΠ: Αναλαμβάνοντας τη διοίκηση την περσινή χρονιά, καταθέσαμε σε πολύ σύντομο χρόνο ένα mini πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, το οποίο προέβλεπε στα 5,5 εκατ. τη ζημιά για το 2013, την περιορίσαμε ακόμη περισσότερο – κάτω από το νούμερο που είχαμε αποδεχθεί-και υπάρχει και ένα 5ετές «Επιχειρησιακό Σχέδιο», το οποίο κάθε χρόνο αναθεωρείται με τα νέα στοιχεία που προκύπτουν. Για το 2014, προβλέπουμε επαναφορά της εταιρείας στα κέρδη.
ΕΡ: Βλέπω ότι σημαντικό ρόλο στη μείωση των ζημιών έχει παίξει και ο περιορισμός στις δαπάνες προσωπικού που φτάσανε το 2013 στα 270 εκατ, από 305 εκατ. το 2012; Απολύσαμε δηλαδή;
ΑΠ: Στα ΕΛΤΑ απολύσεις δεν κάνουμε. Είναι η φυσική έξοδος με την ωρίμανση και την συνταξιοδότηση εργαζομένων και η συνεχής αναδιοργάνωση δικτύου, διαβιβάσεων.
Δηλαδή, αναδιαρθρώνοντας μια λειτουργία δεν χάνονται θέσεις εργασίας (αλλά) μεταφέρονται οι εργαζόμενοι στην καρδιά του ταχυδρομικού έργου σε πιο παραγωγική απασχόληση και μ΄ αυτό τον τρόπο πετυχαίνουμε οικονομίες κλίμακας.
Ένα απλό παράδειγμα είναι η συνεργασία μας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε όλο το δίκτυο κορμού που διαθέτει (Αθήνα – Αλεξανδρούπολη) και στο εμπορικό και στο επιβατηγό τρένο, από την οποία συνεργασία η απελευθέρωση οδηγών μας έδωσε τη δυνατότητα να γίνεται η αξιοποίησή τους στα αστικά δίκτυα, με καλύτερα αποτελέσματα.
ΕΡ: Αυτό μου μοιάζει με Outsourcing, εντός του κράτους, έτσι;
ΑΠ: Είναι συνέργειες δύο εταιρειών με κοινό μέτοχο.
ΕΡ: Έτσι πρέπει να γίνεται. Μιλάμε τώρα για τα αυτονόητα τα οποία δυστυχώς εφαρμόζονται σε λίγες περιπτώσει, όπως τώρα στα ΕΛΤΑ με τον κ. Μελαχροινό;
Έχετε πάρει υπό την ομπρέλα σας πλέον και διοικητικά τις Ταχυμεταφορές των ΕΛΤΑ, εκεί που ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ μεγάλος γιατί εκεί δεν έχετε το μονοπώλιο, υπάρχουν πάρα πολλές ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Εκεί ποιος είναι ο σχεδιασμός κ. Μελαχροινέ;
ΑΠ: Ο σχεδιασμός είναι η ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών στη μητρική εταιρεία και για να έχουμε οικονομίες κλίμακας και για να αξιοποιηθεί το δίκτυο των 1500 σημείων (ιδιόκτητων και πρακτορείων), τα οποία διαθέτουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.
ΕΡ: Οι παλαιότεροι έχουν μια διαφορετική εικόνα για το ρόλο των ΕΛΤΑ, το πώς ήταν μέχρι πριν από μερικά χρόνια. Τι έχει αλλάξει σε καιρούς Μνημονίου για τη δραστηριότητα των ΕΛΤΑ;
ΑΠ: Κατ΄ αρχήν πέραν της δημοσιονομικής κρίσης και της ύφεσης, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία αντιμετώπισαν από 01.01.2013 την απελευθέρωση της αγοράς, η οποία είχε προηγηθεί σε άλλα αντικείμενα και από 01.01.2013 έφτασε και στα μεταφερόμενα αντικείμενα κάτω των 50 γραμμαρίων.
Δημιούργησε μια πίεση, αλλά όχι κάτι εξαιρετικά σημαντικό, με την έννοια ότι από τους διαγωνισμούς στους οποίους συμμετείχαμε δεν χάθηκε πελάτης. Έχουμε μια μικρή απώλεια σε πελάτες της κινητής τηλεφωνίας αλλά ενσωματώθηκε μέσα στη συνολική μας λειτουργία.
Το δεύτερο είναι η ηλεκτρονικοποίηση των κρατικών λειτουργιών, έχουμε πια την ηλεκτρονική επικοινωνία του κράτους με τον πολίτη, πράγμα το οποίο «κόβει» αντικείμενο παραδοσιακού έργου.
Νομίζω ότι, πολύ σύντομα, θα επανέλθουμε με μια άλλη μορφή διαθέτοντας στους Έλληνες Πολίτες ασφαλή mail κωδικοποιημένη και κρυπτογραφημένη δυνατότητα επικοινωνίας με το Δημόσιο και τους φορείς ενδιαφέροντος τους, άρα, με έναν άλλο τρόπο, το Ταχυδρομείο θα συνεχίσει να διασφαλίζει την επικοινωνία των πολιτών είτε με φυσική μορφή είτε με ηλεκτρονικό τρόπο.
ΕΡ: Πότε το περιμένουμε αυτό;
ΑΠ: Αυτό είναι σε άμεση υλοποίηση. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι διαθέσιμα στους πολίτες μερικά εκατομμύρια mail.
ΕΡ: Κύριε Μελαχροινέ, σαφώς θα τα ξαναπούμε. Να δούμε αν όλα αυτά θα γίνουν πράξη όπως τα λέτε, γιατί αυτή είναι η ουσία.
ΑΠ: Πριν κλείσουμε, αυτό που έχει, θεωρώ, μεγάλο ενδιαφέρον για τους ακροατές είναι η δραματική μείωση στις τιμές του δέματος.
Μπορεί ο κάθε πολίτης να καταθέτει σε οποιοδήποτε κατάστημα των ΕΛΤΑ το δέμα του, στην καταπληκτική τιμή του μισού ευρώ το κιλό και να προωθείται σε οποιοδήποτε κατάστημα της Ελλάδας για παραλαβή. Νομίζω πως σ΄ αυτούς τους καιρούς, είναι κάτι που διευκολύνει πάρα πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου