Η Αρχή Καταναλωτή & Αγοράς στην Ολλανδία ( Authority Consumer & Market - ACM ) αποφάσισε να ερευνήσει πιθανά προβλήματα στην ταχυδρομική αγορά από τη διανομή των άνευ διαλογής αντικειμένων αλληλογραφίας. Ο τροποποιημένος ταχυδρομικός νόμος της δίνει τη δυνατότητα να το πράξει. Αυτό κυρίως αφορά την αλληλογραφία η οποία πρέπει να παραδοθεί την επόμενη ημέρα μετά την κατάθεσή της στο ταχυδρομείο.
Την 1η Ιανουαρίου 2014 τέθηκε σε ισχύ ο ταχυδρομικός νόμος του 2009, ο οποίος τροποποιήθηκε με στόχο την προώθηση του ανταγωνισμού στην αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών. Εάν τα προβλήματα στην αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών παραμένουν η ACM είναι εξουσιοδοτημένη να επιβάλει κυρώσεις, έτσι ώστε άλλοι συμμετέχοντες στην αγορά να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ταχυδρομικές υπηρεσίες υπό συνθήκες ανταγωνισμού, χωρίς τις δεσμεύσεις ενός κυρίαρχου παίκτη.
πηγή : Authority Consumer & Market ( ACM )
Η ταχυδρομική εταιρεία Sandd, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της PostNL, δεν δραστηριοποιείται σε αυτό το τμήμα της αγοράς. Αυτό σημαίνει ότι οι αποστολείς της επιχειρηματικής αλληλογραφίας μπορούν να επιλέξουν, εκτός από την PostNL και κάποιες από τις μικρές τοπικές και περιφερειακές ταχυδρομικές εταιρείες. Επειδή αυτές οι εταιρείες δεν μπορούν να προσφέρουν αυτή την υπηρεσία σε εθνικό επίπεδο, διαθέτουν μέρος της αλληλογραφίας σε μια άλλη ταχυδρομική επιχείρηση – συνήθως την PostNL. Αυτή η εξάρτηση μπορεί να παρουσιάζει κινδύνους για τον ανταγωνισμό, όπως οι υψηλές χρεώσεις ή δυσμενείς συνθήκες για τις μικρές ταχυδρομικές εταιρείες. Αυτό προκύπτει από τη διαβούλευση που η ACM έχει πραγματοποιήσει μετά την τροποποίηση του νόμου περί ταχυδρομείων.
Επειδή κατά κύριο λόγο το μεγαλύτερο μέρος της ταχυδρομικής αγοράς ανησυχεί για την άνευ διαλογής αλληλογραφία, και επίσης η PostNL έχει μεγάλο μερίδιο σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, η ACM θα προβεί σε ανάλυση της ταχυδρομικής αγοράς, ώστε να προσεγγιστούν οι πιθανοί κίνδυνοι. Με βάση τα αποτελέσματα της ανάλυσης αυτής η ACM θα έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει κυρώσεις σε ταχυδρομικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τη δεσπόζουσα θέση που κατέχουν στην αγορά, ώστε να γίνουν οι ταχυδρομικές υπηρεσίες πιο ανταγωνιστικές.
Ιστορικό υπόβαθρο
Την 1η Ιανουαρίου 2014 τέθηκε σε ισχύ ο ταχυδρομικός νόμος του 2009, ο οποίος τροποποιήθηκε με στόχο την προώθηση του ανταγωνισμού στην αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών. Εάν τα προβλήματα στην αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών παραμένουν η ACM είναι εξουσιοδοτημένη να επιβάλει κυρώσεις, έτσι ώστε άλλοι συμμετέχοντες στην αγορά να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ταχυδρομικές υπηρεσίες υπό συνθήκες ανταγωνισμού, χωρίς τις δεσμεύσεις ενός κυρίαρχου παίκτη.
Στο χρονικό διάστημα μεταξύ 13 Ιανουαρίου – 7 Φεβρουαρίου 2014, η ACM πραγματοποίησε δημόσια διαβούλευση σχετικά με τον τροποποιημένο νόμο περί ταχυδρομείων. Σε αυτή τη διαβούλευση ταχυδρομικές εταιρείες και οργανισμοί είχαν τη δυνατότητα να ενημερώσουν την ACM για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ολλανδική ταχυδρομική αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου