Τους λόγους για τους οποίους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε εκστρατεία προκειμένου να καταστούν περισσότερο σαφή αλλά και γνωστά τα δικαιώματα των καταναλωτών, εξήγησαν σε συνέντευξή τους... η Βίβιαν Ρέντινγκ, αντιπρόεδρος της Κομισιόν και επίτροπος για θέματα Δικαιοσύνης καθώς και ο Νίβεν Μίμιτσα επίτροπος για θέματα Καταναλωτών.
Όπως τόνισαν οι δύο αξιωματούχοι της Κομισιόν το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι στρέφονται στις αγορές μέσω διαδικτύου καθιστά αναγκαία την ενημέρωσή τους σχετικά με τα δικαιώματα που έχουν αλλά και τον τρόπο μέσω του οποίου μπορούν να τα ασκήσουν.
Όπως διευκρίνισε η κα Ρέντινγκ «χάρη στην οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών και άλλους κανόνες της Ε.Ε., έχουν ενισχυθεί τα δικαιώματα των καταναλωτών στην Ε.Ε., οι οποίοι μπορούν να κάνουν συνειδητές και υπεύθυνες επιλογές όταν κάνουν τις αγορές τους ή όταν χρησιμοποιούν υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη. Τα δικαιώματα αυτά είναι ωστόσο χρήσιμα μόνο εάν ο κόσμος — τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις — γνωρίζει την ύπαρξή τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την εκστρατεία για τα δικαιώματα των καταναλωτών».
Από την πλευρά του ο κ. Μίμιτσα υποστήριξε ότι η Κομισιόν συνεργάζεται στενά με τις αρμόδιες αρχές των κρατών – μελών, ώστε να διασφαλίσει ότι τα δικαιώματα των καταναλωτών δεν «μένουν» στα χαρτιά αλλά εφαρμόζονται με ορθό τρόπο.
Η νέα οδηγία
Οι νέοι κανονισμοί της Ένωσης για το ζήτημα θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται στις 13 Ιουνίου 2014. Στόχος οι καταναλωτές να μπορούν να νοιώθουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη όταν κάνουν τις αγορές τους, συμπεριλαμβανομένων και των αγορών τους μέσω διαδικτύου, σε οποιοδήποτε μέρος της ΕΕ. Η δυνατότητα αγορών σε οποιοδήποτε μέρος της ΕΕ σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν πολύ ευρύτερο φάσμα επιλογών προϊόντων σε πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Η κα Ρέντινγκ φρόντισε να προσφέρει και ορισμένα παραδείγματα των αλλαγών προκειμένου να καταστεί πιο σαφής η νέα οδηγία. Υπογράμμισε ότι «η χρονική περίοδος στην οποία οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν γνώμη σχετικά με ένα προϊόν που αγόρασαν θα παραταθεί από 7 σε 14 ημέρες, και η περίοδος αυτή θα ξεκινά από τη στιγμή που ο καταναλωτής παραλαμβάνει το προϊόν, και όχι από τη στιγμή που συνάπτεται η σύμβαση, όπως συμβαίνει σήμερα.
Οι νέοι κανόνες θα απαγορεύουν επίσης τις προσαυξήσεις για τη χρήση πιστωτικών καρτών — από τώρα και στο εξής οι έμποροι θα μπορούν να χρεώνουν ό,τι πραγματικά τους κοστίζει ένα προϊόν».
Επικέντρωση στο διαδίκτυο
Ο κ. Μίμιτσα αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις αγορές μέσω διαδικτύου, τονίζοντας ότι «Ως καταναλωτές, συχνά αντιμετωπίζουμε καταστάσεις στις οποίες είτε διαπιστώνουμε ότι έχουμε παραπλανηθεί είτε δεν είμαστε βέβαιοι για το τι αγοράζουμε ή απλώς αλλάζουμε γνώμη. Αυτό είναι ακόμη πιο συνηθισμένο όταν κάνουμε αγορές μέσω του διαδικτύου. Η αγορά υπηρεσιών και προϊόντων μέσω του διαδικτύου έχει γίνει πολύ ευκολότερη, ωστόσο, είναι σημαντικό οι πολίτες να αισθάνονται ασφάλεια όταν αξιοποιούν τη δυνατότητα αυτή. Η νομοθεσία της ΕΕ προστατεύει τους καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη».
Επίσης μέσω της νέας οδηγίας οι καταναλωτές μπορούν να διεκδικήσουν τα χρήματά τους με αρκετά εύκολο τρόπο. Σε πολλές περιπτώσεις και σε όλες τις χώρες της ΕΕ - εκτός από τη Δανία – ο καταναλωτής μπορεί να χρησιμοποιήσει την ευρωπαϊκή διαδικασία μικροδιαφορών. Πρόκειται για μια γρήγορη, αποτελεσματική από πλευράς κόστους εναλλακτική λύση σε σχέση με τις παραδοσιακές δικαστικές διαδικασίες, και προς το παρόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις συναλλαγές μέσω διαδικτύου που δεν ξεπερνούν τα 2.000 ευρώ. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να υποβάλετε ένα τυποποιημένο έντυπο που αφορά τις μικροδιαφορές.
πηγή : Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου