Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο προς όφελος των εργολάβων όσα γίνονται με το μετρό Θεσσαλονίκης

Ως πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο, που εξελίσσεται εδώ και πολλά χρόνια σε βάρος της πόλης και των πολιτών της και προς όφελος των εργολάβων, χαρακτήρισαν το μετρό Θεσσαλονίκης ο υποψήφιος δήμαρχος... της παράταξης Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, η υποψήφια περιφερειάρχης της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας Δέσποινα Χαραλαμπίδου και ο περιφερειακός σύμβουλος Γιώργος Θεοδωρόπουλος
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου που έδωσαν με αφορμή τις τελευταίες, ιδιαιτέρως ανησυχητικές εξελίξεις στην εκτέλεση του έργου, τόνισαν ότι τα προβλήματα του μετρό Θεσσαλονίκης οφείλονται στην κακοδιαχείριση του έργου από την επιβλέπουσα αρχή, την «Αττικό Μετρό Α.Ε.», και στις υπερβολικές οικονομικές απαιτήσεις της κατασκευάστριας κοινοπραξίας.
Ως γνωστόν πριν μια εβδομάδα η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου (ΑΕΓΕΚ και ιταλικοί κατασκευαστικοί οίκοι) κοινοποίησαν στην "Αττικό Μετρό Α.Ε.", δήλωση διακοπής εργασιών, αξιώνοντας άλλα 500 εκατ. ευρώ για εξωσυμβατικές εργασίες! Σχολιάζοντας αυτήν την εξέλιξη οι ομιλητές θύμισαν τα όσα συνέβησαν με τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, στους οποίους οι εργασίες «πάγωσαν» επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη και «ξεπάγωσαν» όταν ο υπουργός αποδέχτηκε να εκταμιεύσει άλλα 400 εκατ. για τους παραχωρησιούχους. Στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένο ότι η «Ακτωρ» έχει λάβει ήδη 40 εκατ. ευρώ για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά (έργο που αναμένεται να ξεκινήσει στην καλύτερη περίπτωση το 2019!), δεν απέκλεισαν η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό να δρα κατόπιν συμβουλών της κατασκευαστικής εταιρεία του «εθνικού εργολάβου»...

Επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης

Η Δ. Χαραλαμίδου ζήτησε την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης του μετρό, προς όφελος του Δημοσίου και πρόσθεσε ότι η παράταξή της θα περιμένει να δει, τη Δευτέρα, μία προς μία τις απαντήσεις της "Αττικό Μετρό", για τις 71 οικονομικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας, που εμμένει στη δήλωση διακοπής του έργου. Με δεδομένο δε ότι το μετρό Θεσσαλονίκης είναι δημόσιο έργο, προειδοποίησε ότι αν η κυβέρνηση ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της κοινοπραξίας, οι υπεύθυνοι «θα πρέπει να λογοδοτήσουν, γιατί έχουμε μια καθαρή περίπτωση διασπάθισης του δημοσίου χρήματος», και κάλεσε τον Μ. Χρυσοχοΐδη να «μην υπάρξει το ίδιο σκάνδαλο με τους αυτοκινητόδρομους». Ζήτησε επίσης η ηγεσία της "Αττικό Μετρό" να αντικατασταθεί με ικανά στελέχη και όχι με κομματικά στελέχη, όπως συμβαίνει σήμερα.

Γενική απεργία με αίτημα τη συνέχιση των εργασιών

«Το μετρό που 'διαφημίστηκε' από κυβερνήσεις και τοπικούς άρχοντες ως έργο πνοής και ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη έχει καταντήσει ιστορικό ανέκδοτο», δήλωσε από την πλευρά του ο Τρ. Μηταφίδης. Πρότεινε «να γίνει γενική απεργία σε όλη την πόλη με αίτημα τη συνέχιση των εργασιών του μετρό, με σεβασμό στην ύπαρξη των αρχαίων ευρημάτων», και κατηγόρησε (και) τη σημερινή διοίκηση του δήμου ότι δεν υπερασπίσθηκε τους επαγγελματίες που ζητούσαν αποζημίωση από την "Αττικό Μετρό", όταν βρέθηκαν αντιμέτωποι με αυτή στα δικαστήρια. Τέλος, ο Γ. Θεοδωρόπουλος ζήτησε να «σπάσει ο κύκλος της διαπλοκής» και επέκρινε τον θεσμό της τριμερούς επιτροπής διαιτησίας, επικροτώντας την απόφαση του ΣτΕ να μην ορίσει εκπρόσωπο. Για τον ίδιο, τα ζητήματα του μετρό Θεσσαλονίκης θα πρέπει να λυθούν κατά πώς προβλέπει ο νόμος για τα δημόσια έργα, δηλαδή από τη Δικαιοσύνη.
Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης, ο οποίος μίλησε για την ανάγκη να ανοίξει η συζήτηση για διαδημοτική αστική συγκοινωνία, τώρα που τελειώνει η σύμβαση του ΟΑΣΘ και έθεσε και το θέμα της δωρεάν μεταφοράς των ανέργων.
 
πηγή : avgi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου