Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

Οι Έλληνες πρωταθλητές στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Νότιας Ευρώπης

Με προβλεπόμενες online πωλήσεις  39,5 δις  για το 2013 και μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 23% από το 2009, η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι μια ακτίνα ελπίδας για την πληγείσα από την κρίση περιοχή της νότιας Ευρώπης... στην πορεία της προς την ανάκαμψη. Τα αγαθά και οι υπηρεσίες που πωλήθηκαν online στη Νότια Ευρώπη το 2012 είχαν συνολική αξία € 33,5 δις, αποτελώντας περισσότερο από το 10% των συνολικών online πωλήσεων στην Ευρώπη, αποκαλύπτει η τελευταία έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου B2C στην Νότια Ευρώπη από την E-commerce Europe, τον ευρωπαϊκό οργανισμό για τους online εμπόρους λιανικής πώλησης. Τα αριθμητικά στοιχεία στις εκθέσεις της Ecommerce Europe βασίζονται στο Ευρωπαϊκό Πρότυπο Μέτρησης για το ηλεκτρονικό εμπόριο (European Measurement Standard for Ecommerce  - EMSEC).
40 εκατομμύρια online αγοραστές
H Νότια Ευρώπη είναι ένα εύφορο έδαφος για τις online δραστηριότητες λιανικής : Από τα 128 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες του Διαδικτύου, τα 40 εκατομμύρια αγοράζουν online αγαθά ή προϊόντα. Οι on-line λιανικές πωλήσεις εκτιμούνται επί του παρόντος στο 1,8% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων. Η περιοχή, που αποτελείται από την Ισπανία, την Ιταλία, την Τουρκία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Κροατία, την Κύπρος και τη Μάλτα, έχει δημιουργήσει τζίρο στο ηλεκτρονικό εμπόριο, συνολικού ύψους € 33,5 δις το 2012. Κατά τη διάρκεια του έτους 2013, αναμένεται να παρουσιαστεί αύξηση στα € 39,5 δις.
Η Ισπανία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με σχεδόν € 13 δις από πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το 2012, ενώ η αγορά e-commerce της Τουρκίας είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη
Με συνολικές πωλήσεις e-commerce των € 12,9 δις, η Ισπανία οδηγεί την νότια Ευρώπη, μπροστά από την Ιταλία (€ 9,5 δις) και την Τουρκία (€ 5,4 δις). Με ετήσια αύξηση κατά 27,9% σε σχέση με το 2012, η νότια Ευρώπη ξεπερνά τόσο τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (+19%) όσο και αυτόν της ΕΕ-28 (+18%). Η Τουρκία αποτελεί μια τεράστια δυναμικά αγορά, επιδεικνύοντας ποσοστό αύξησης 90% σε σχέση με το 2012 και αναμενόμενη ετήσια αύξηση 40% για το 2013, με αποτέλεσμα να βρίσκεται μπροστά από όλες τις άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης όσον αφορά την ανάπτυξη.
 
Οι Έλληνες e-καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα το 2012
Οι online καταναλωτές της Νότιας Ευρώπης ξόδεψαν € 833 κατά μέσο όρο, στη διάρκεια του έτους 2012. Η μέση δαπάνη κατά συνέπεια είναι κατώτερη του μέσου όρου των € 1.347 της EU-28, αλλά και του ευρωπαϊκού μέσου όρου των € 1.402. Οι Έλληνες είναι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές της περιοχής, αφού πραγματοποίησαν συναλλαγές αξίας € 1.347 το 2012. Με μια μέση δαπάνη ύψους € 864, η μεγαλύτερη οικονομία ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής, αυτή της Ισπανίας, βρίσκεται τέταρτη πίσω από την Πορτογαλία (€ 979) και την Κύπρος (€ 885).
«Όπως μπορούμε να δούμε από τα αποτελέσματα που δημοσιεύονται σε αυτή την τελευταία έκθεση  B2C E-Commerce για τη Νότια Ευρώπη, η περιοχή είναι γεμάτη ευκαιρίες για online εμπόρους λιανικής πώλησης: η Ισπανία διαθέτει τον υψηλότερο τζίρο ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά όταν δούμε την Ελλάδα, βλέπουμε μια αρκετά εντυπωσιακή ετήσια online κατά κεφαλήν δαπάνη για το 2012, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της Τουρκίας το 2013 ξεπερνά το ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά 100%. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή κάποιος να εισέλθει σε αυτές τις αγορές και να αρχίσει να αυξάνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο με επιτυχία», λέει ο Wijnand Jongen, πρόεδρος του γραφείου στατιστικής της Ecommerce Europe.
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, η Ecommerce Europe θα δημοσιεύσει άλλες δύο εκθέσεις μαζί με αυτή για το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C στην Νότια Ευρώπη, που θα αφορούν την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όλα με τις προοπτικές για τα αποτελέσματα του 2013. Μια περίληψη της έκθεσης B2C ηλεκτρονικού εμπορίου για την Δυτική Ευρώπη μπορεί να βρεθεί στον εξής σύνδεσμο. Οι εκθέσεις υποστηρίζονται οικονομικά από τις εταιρείες RichRelevance, Hybris and Salesupply .
 
πηγή  : Ecommerce Europe, taxydromeio.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου