Οι Έλληνες είναι τεχνολογικά ώριμοι...όχι όμως και το ελληνικό Δημόσιο!
Ψηφιακό βλέπουν το μέλλον της οικονομίας περισσότεροι από 9 στους 10 πολίτες, εκτιμώντας ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην έξοδο από την κρίση και να οδηγήσει σε ανάπτυξη, μέσα από τη δημιουργία νεοφυών εταιρειών και νέων θέσεων εργασίας.
Στο εντυπωσιακό αυτό συμπέρασμα, το οποίο δείχνει τις υψηλές προσδοκίες του Ελληνα από την τεχνολογία και το οποίο μάλιστα ανιχνεύεται για πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία, καταλήγει έρευνα του Eltrun (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) και της Ericsson. Η έρευνα, με θέμα: «Μπορεί η καλή χρήση της τεχνολογίας να βελτιώσει τη ζωή των πολιτών στην Ελλάδα;» διαπιστώνει, ωστόσο, μία αναντιστοιχία, με τους μεν Ελληνες πολίτες να εμφανίζουν τεχνολογική ωριμότητα και εξοικείωση στη χρήση τεχνολογιών, το δε κράτος να υστερεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παροχή δημόσιων αγαθών.
Ετσι, ενώ οι Ελληνες αποδεικνύονται ώριμοι χρήστες τεχνολογιών, οι παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνουν βρίσκονται σε αναντιστοιχία (δημόσιες υπηρεσίες, παιδεία, υγεία, συναλλαγές, μεταφορές) και δεν βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.
Στο πλαίσιο της έρευνας περίπου 7 στους 10 Ελληνες δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τις υποδομές στα αστικά κέντρα ούτε από την ποιότητα πρόσβασης στα δίκτυα επικοινωνίας. Τονίζουν, ωστόσο, την ελπίδα τους, πως αν εφαρμοσθούν λύσεις τεχνολογίας, θα αλλάξει η σχέση τους με το κράτος και θα αντιμετωπιστεί πρακτικά η κρίση μέσω της επιχειρηματικότητας, του τουρισμού, των εξαγωγών.
Ως τομείς με την μεγαλύτερη ανάγκη για αξιοποίηση της τεχνολογίας αναδεικνύονται οι δημόσιες υπηρεσίες (75%), η εκπαίδευση (60%) και η υγεία (49%).
Επιπλέον, η διαδικτυωμένη κοινωνία φαίνεται πως θα είχε τη θετικότερη και χρησιμότερη για την Ελλάδα επίδραση στη σημερινή συγκυρία στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη από τις δημόσιες Αρχές, στην αλλαγή του μοντέλου των δημόσιων υπηρεσιών αλλά και στη μείωση της γραφειοκρατίας.
ΑΝΑΓΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Οπως προκύπτει από την έρευνα, η καλή χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να φέρει βελτιώσεις σε τομείς και με εργαλεία όπως οι δημόσιες μεταφορές, με ενδεικτικές best practices την άμεση ενημέρωση για το χρόνο άφιξης των μέσων μεταφοράς, το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την online ενημέρωση για καθυστερήσεις και κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η καλή χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να απαλύνει, σύμφωνα με την έρευνα, πολλές υφιστάμενες «πληγές» στη σχέση κράτους - πολιτών, με ενδεικτικές παρεμβάσεις την έκδοση και προμήθεια δημόσιων εγγράφων και πιστοποιητικών μέσω διαδικτύου, την καταγραφή προβλημάτων της πόλης / καταγγελίες / επισημάνσεις, την άμεση ενημέρωση και ανταπόκριση υπηρεσιών για αιτήματα κάθε πολίτη, αλλά και τα εργαλεία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως ηλεκτρονική ψηφοφορία, δημόσια διαβούλευση, διαφάνεια.
Στην εκπαιδευτική διαδικασία η ανοικτή πρόσβαση στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο (από απόσταση, με χαμηλό ή καθόλου κόστος και από όλες τις συσκευές), η σύνδεση με κοινότητες και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού και η παρακολούθηση online μαθημάτων σε Πανεπιστήμια είναι κάποιες από τις ψηφιακές τομές που αναμένουν οι πολίτες από το κράτος.
Τέλος, στις υπηρεσίες υγείας, οι Ελληνες επιθυμούν να ενταθεί η χρήση της τεχνολογίας με στόχο τη δημιουργία υποδομών, που θα εξασφαλίζουν την ψηφιακή εφαρμογή για το κλείσιμο και την τήρηση των ιατρικών ραντεβού για μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών, το ενιαίο ψηφιακό προσωπικό ιατρικό ιστορικό ή ένα πιστοποιημένο ηλεκτρονικό ευρετήριο ιατρικών πληροφοριών (εφημερίες νοσοκομείων, ιατρών, φαρμακείων).
Τα συμπέρασμα της έρευνας, που κατέγραψε τις απόψεις δείγματος 1.040 πολιτών (σ.σ. εξοικειωμένων με την τεχνολογία), το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου 2013), παρουσίασαν ο Head of Sales της Ericsson σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Βουλγαρία κ. Βασίλης Κουλούρης και ο καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Γεώργιος Δουκίδης.
πηγή :kerdos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου